تجارت الکترونیکی زمینه ساز فروش کالای قاچاق نباشد

به گزارش دیار سلمان، عبدالرضا رحمانی فضلی تأکید کرد: تجارت الکترونیکی را باید به گونه ای ساماندهی کنیم که امکان فروش کالاهای قاچاق در آن وجود نداشته باشد.

تجارت الکترونیکی زمینه ساز فروش کالای قاچاق نباشد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در یک صد و بیست و نهمین جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بر لزوم تشویق و توسعه تجارت الکترونیک در کشور به ویژه در شرایط کنونی که ویروس کرونا سلامت جامعه را به مخاطره انداخته است، تأکید کرد و گفت: در عین حال، خریدوفروش به وسیله فضای مجازی باید به گونه ای ساماندهی گردد که امکان فروش کالاهای قاچاق در آن وجود نداشته باشد.

وی اضافه کرد: یکی از موضوعات مهم مورد آنالیز در این نشست، نحوه برخورد با عرضه کالاهای قاچاق در فضای مجازی بود.

وزیر کشور عنوان نمود: برنامه ریزی ها برای مقابله با عرضه کالاهای قاچاق در فضای مجازی بیش از آنکه به دنبال برخورد پس از وقوع جرم باشد، باید بر پایه پیشگیری از وقوع چنین جرایمی برنامه ریزی گردد.

رحمانی فضلی اعلام کرد: ما باید تجارت الکترونیکی را به گونه ای ساماندهی کنیم که در عین حال که مسئله ای در زمینه توسعه آن در کشور نگردد، امکان فروش کالاهای قاچاق نیز در آن وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: وزیر کشور همچنین پس از استماع گزارش ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در زمینه کشفیات قاچاق، دستور داد، این ستاد با انجام بازنگری های جدی در این فرایند، سهم کالاهای استردادی را کاهش دهد.

رحمانی فضلی در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: کالاهای استردادی آن بخش از کالاهایی را شامل می گردد که از سوی دستگاه های ذی ربط به ظن قاچاق و غیرقانونی بودن ضبط و توقیف می گردد اما پس از آنالیز های کارشناسی و قضایی، این موضوع به تأیید نمی رسد و در نتیجه، به صاحبان آن مسترد می گردد.

وی همچنین توضیح داد: وزیر کشور با تاکید بر اینکه توقیف چنین کالاهایی، اقدامی بسیار ناپسند است و زیان های گسترده ای برای افراد و جامعه در پی دارد، به ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز دستور داد کارگروهی را مأمور رسیدگی به این موضوع کند.

رحمانی فضلی همچنین اعلام نمود: رحمانی فضلی همچنین لزوم کمی و قابل محاسبه شدن اهداف و راهبردهای ستاد قاچاق کالا و ارز را خاطرنشان ساخت و از این ستاد خواست با برنامه ریزی روشن و زمان بندی مناسب، اهداف مشخص شده را محقق سازد.

وزیر کشور اعلام کرد: وزیر کشور همچنین در این نشست دستور داد استانداری ها و دستگاه های مرتبط با موضوع تجارت ملوانی و کولبری به ویژه استان های جنوبی کشور که از نزدیک درگیر این موضوع هستند، همراه با ستاد مرکزی قاچاق کالا و ارز در اسرع وقت نسبت به عملیاتی کردن برنامه ساماندهی تجارت ملوانی اقدام نمایند.

4127/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1081

به "تجارت الکترونیکی زمینه ساز فروش کالای قاچاق نباشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجارت الکترونیکی زمینه ساز فروش کالای قاچاق نباشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید