به روزرسانی تعهدات معوق ایران خودرو

به گزارش دیار سلمان، معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو، از اجرای تمامی تعهدات معوق تا خاتمه زمستان سال جاری اطلاع داد.

به روزرسانی تعهدات معوق ایران خودرو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گروه خودروسازی ایران خودرو، اهورا گلیاری، معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با بیان این که فروش فوری روزانه ایران خودرو با برنامه و محاسبه دقیق است، گفت: فروش فوری به عنوان ابزاری برای کنترل وضعیت بازار نشان داد که می تواند مؤثر عمل کند، همانطور که افزایش لجام گسیخته قیمت در بازار اسفندماه سال گذشته، با اتخاذ و ابلاغ و اجرای این سیاست کنترل شد. اعداد و ارقام بازار نیز موید این موضوع بود.

وی ادامه داد: 20 درصد از فراوری روزانه ایران خودرو برای تعهدات جدید فروش فوری اختصاص دارد و بقیه برای تعهدات معوق است. وقتی واسطه ها و افرادی که خودرو را با هدف سرمایه وارد بازار می نمایند تا نهایت سود را ببرند، تنها عرضه نماینده خودرو در بازار بوده و رقیبی برای آنان وجود نداشته باشد نمی توان انتظار داشت که قیمت بازار کنترل گردد یا کاهش یابد.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو اجرای طرح فروش فوری در اسفندماه گذشته را پیروز ارزیابی کرد و اضافه نمود: ما پیروز شدیم در اسفندماه سال 97 قیمت ها را کنترل نموده و کاهش دهیم. مقایسه قیمت بازار در خودروهایی که به تعداد کمتر عرضه شد نشان می دهد این سیاست درست بوده است. دسته ای از مشتریان افرادی هستند که در صف انتظار تحویل خودرو هستند، دسته ای از مشتریان نیز احتیاج روز به خودرو دارند. اگر طرح فروش خودرو توسط خودروساز اجرا نگردد، مشتری برای برطرف احتیاج خود ناچار به مراجعه به واسطه گران است. با اجرای طرح فروش فوری، صدای دیگری به جز صدای واسطه گران در بازار شنیده می گردد.

گلیاری از کنترل کد ملی، عدم خرید در 18 ماه گذشته یا سن افراد که بالای 18 ثبت نام نمایندگان و یا حذف کدهای ملی خرید از سایپا را به عنوان ابزار در اختیار خودروساز برای جدا کردن مصرف نماینده واقعی از سرمایه گذاران نام برد و گفت: استفاده از این ابزارها توانسته به میزان بسیار زیادی مداخله واسطه گران را کاهش دهد. زمانی جذابیت برای خرید کم می گردد که فاصله قیمت کارخانه و بازار کم تر گردد و در آن موقع فرصت های سرمایه گذاری در بخش های دیگری ایجاد می گردد.

این مقام مسؤول روند فعلی قیمت ها در بازار را کاهشی دانست و گفت: طبق تحلیل های بازار و اعداد و ارقام موجود، اندازه فعلی بازار معین و به اندازه احتیاج واقعی مصرف نماینده نیست. وقتی به خودرو به عنوان کالای سرمایه ای نگاه گردد، شرایط متفاوت خواهد بود.

وی درباره تعهدات معوق گفت: تعداد بسیار ناچیزی از تعهدات محصول 2008 میلادی از سال 96 باقی مانده که در همین روزهای آینده اجرا خواهد شد، ایران خودرو تعهدات سال گذشته را نیز به ماه های پایانی رسانده است.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو ضمن رد امکان ثبت نام چند دستگاه خودرو توسط یک کد ملی گفت: به هیچ عنوان امکان ثبت نام تکراری جهت یک فرد در سامانه ثبت نام شرکت ایران خودرو وجود ندارد و این موضوع به صورت کامل کنترل می گردد.

گلیاری کارخانه خودروسازی را یک فرآیند در حال حرکت توصیف کرد و گفت: برای این که بتوانیم تعهدات معوق را ایفا کنیم و به خواسته مشتریان برسیم باید چرخ کارخانه ها در حال چرخش باشد.

این مقام مسؤول ایفای تعهدات معوق را دغدغه اصلی مدیریت ارشد شرکت ایران خودرو خاطرنشان کرد. از سویی دیگر طرح ساماندهی بازار خودرو را می توان عاملی برای بهبود وضعیت بازار خودرو دانست و با تمهیداتی که اندیشیده شده و روند افزایشی فراوریی و البته اجرای با قوت طرح، قطعاً صنعت خودرو در شرایط بهتری قرار خواهد گرفت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 تیر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 273

به "به روزرسانی تعهدات معوق ایران خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به روزرسانی تعهدات معوق ایران خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید