بسته شدن حساب های بانکی ایرانیان در مالزی به علت تحریم های آمریکا

به گزارش دیار سلمان، ایرانی های ساکن مالزی از بسته شدن حساب های بانکی و دریافت اخطاریه تعدادی از هموطن های خود به علت تحریم های آمریکا خبر دادند.

بسته شدن حساب های بانکی ایرانیان در مالزی به علت تحریم های آمریکا

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، رویترز به نقل از حدود 12 نفر نوشت بانک های مالزی در حال بستن حساب های افراد و شرکت های ایرانی هستند.

هرچند به نظر می رسد که بانک های مالزی در تجارت با ایرانی ها بیش از کشورهای دیگر محتاط تر هستند اما تعدادی از ایرانی ها و یک مقام سفارت ایران گفتند در ماه های اخیر تعداد زیادی حساب در این کشور بسته شده است.

بهرنگ صمدی، مدرس دانشگاه که یکی از 10 هزار ایرانی ساکن مالزی است و در ماه اگوست متوجه شد بانک CIM، حساب 14 ساله اش را بسته است، گفت: این بانک ها کاسه داغ تر از آش شده اند.

در کشورهای غربی، هیچ مسئله ای برای گشایش حساب های بانکی وجود ندارد... آنها تنها در خصوص انتقال پول حساس هستند به ویژه در مقادیر زیاد.

صمدی گفت وی پس از اینکه بانک هشدار داد طی یک ماه حسابش بسته خواهد شد، پولش را سریع از بانک خارج نموده است ولی هنوز می تواند به صورت آن لاین به حسابش دسترسی داشته باشد.

علی رغم تحریم های آمریکا علیه ایران در اواخر سال گذشته، مالزی روابط دیپلماتیک خود با تهران را حفظ نموده و هفته گذشته رهبران دو کشور در خصوص راه های تقویت روابط صحبت کردند.

معین نیست بستن این حساب های بانکی به رهیابی یک نفتکش حامل نفت کوره ایران در امسال در سواحل مالزی مرتبط است یا نه. خبری که آمریکا را خشمگین کرد.

بسیاری از ایرانی ها گفتند می دانند که تعدادی از هموطن هایشان از بانک های CIMB و RHB اخطار دریافت نموده اند.

بانک CIMB در اخطاریه های یکسان اعلام نموده است: متاسفیم که اطلاع دهیم که ما دیگر نمی توانیم به روابط بانکی (با شما) ادامه دهیم.

بانک هیچ دلیلی عنوان ننموده است اما بعضی گفتند مقامات بانک این اقدام را، مربوط به آنالیز دقیق تر پس از تحریم ها دانسته اند.

بانک مرکزی مالزی در پاسخ به شکایت یکی از ایرانی ها در ایمیلی نوشته است این موضوع به تمایل به ریسک و برآورد از ریسک خود بانک ها بستگی دارد.

سفارت ایران در کوآلالامپور خاطرنشان کرد در حال کار برای برطرف این موضوع است.

سفارت ایران در ایمیلی به رویترز در هفته گذشته نوشته است: ما امیدواریم با همکاری و حس نیت مقامات مالزی، مذاکرات به نتایج مثبتی برسد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 537

به "بسته شدن حساب های بانکی ایرانیان در مالزی به علت تحریم های آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسته شدن حساب های بانکی ایرانیان در مالزی به علت تحریم های آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید