بایدن: دیپلماسی به کانون سیاست خارجی آمریکا بازگشت

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده روز پنج شنبه در نخستین سخنرانی خود پیرامون محورهای جدید سیاست خارجی این کشور از توقف پشتیبانی آمریکا از عملیات های تهاجمی ائتلاف سعودی در جنگ پیمن اطلاع داد.

بایدن: دیپلماسی به کانون سیاست خارجی آمریکا بازگشت

بایدن در این سخنرانی با اعلام اینکه آمریکا بازگشته است گفت که دیپلماسی بار دیگر در کانون سیاست خارجی ایالات متحده نهاده شد.

لازم به ذکر است، سیاستهای اعلامی از سوی بایدن در زمره تغییرات مهمی است که وی میخواهد در حوزه سیاست خارجی اعمال کند. بعضی دیگر از این تغییرات عبارتند از: توقف نقل و انتقال نظامیان آمریکا از خاک آلمان، و همچنین افزایش ظرفیت پذیرش پناهجویان به داخل خاک آمریکا است.

یمن

بایدن از توقف پشتیبانی آمریکا از عملیات های تهاجمی ائتلاف سعودی در جنگ یمن و همچنین فروش تسلیحات به این ائتلاف اطلاع داد و گفت که یک فرستاده ویژه برای رسیدگی دقیق به این مناقشه بلندمدت منصوب می نماید.

وی همچنین گفت که مناقشه یمن جنگی است که فاجعه ای انسانی و راهبردی را رقم زده است. با این حال وی در اظهارنظری متناقض با صراحت تأکید کرد که ایالات متحده به یاری و پشتیبانی از عربستان سعودی ادامه خواهد داد!

آلمان

رئیس جمهور آمریکا همچنین از بازنگری در شرایط قرارگیری نیروهای نظامی آمریکا در سطح دنیا توسط وزیر دفاع دولت خود اطلاع داد و گفت که هرگونه نقل و انتقال نیروی نظامی از خاک آلمان متوقف می گردد و اینکه شرایط قرارگیری نیروهای ارتش آمریکا کاملاً با سیاست خارجی و اولویت های امنیت ملی واشنگتن همسو است.

مهاجران

رئیس جمهور جدید آمریکا همچنین از قصد خود برای افزایش شمار مهاجران پذیرفته شده در خاک ایالات متحده اطلاع داد. این در حالی است که در دوره دولت پیشین آمریکا تنها 15000 مهاجر پذیرفته شده بود که کمترین میزان پذیرش مهاجران از سال 1980 میلادی بشمار می رود. در مقابل، دولت جو بایدن میخواهد که شمار مهاجران پذیرفته شده به داخل آمریکا را به 125 هزار نفر افزایش دهد.

روسیه

بایدن با تمجید از توافق مسکو- واشنگتن برای تمدید معاهده استارت نو و همچنین حفظ تنها توافق برجای مانده میان دو کشور در حوزه تسلیحات هسته ای، از بازداشت و محاکمه الکسی ناوالنی منتقد روس انتقاد کرد و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط او شد.

چین

رئیس جمهور دموکرات آمریکا همچنین در سخنانی پیرامون سیاست خارجی واشنگتن در قبال پکن گفت که آمریکا با سوء استفاده های مالی پکن مقابله و اقدام تجاوزکارانه و قهری چین در زمینه نقض حقوق بشر، سرقت مالکیت معنوی و سلطه جویی بر دنیا را تلافی خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1573

به "بایدن: دیپلماسی به کانون سیاست خارجی آمریکا بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: دیپلماسی به کانون سیاست خارجی آمریکا بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید