بایدن: ترامپ نخستین رئیس جمهور نژادپرست آمریکا است

به گزارش دیار سلمان، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا در اظهاراتی دونالد ترامپ را نخستین رئیس جمهور نژادپرست این کشور توصیف نموده است.

بایدن: ترامپ نخستین رئیس جمهور نژادپرست آمریکا است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات نوامبر روز چهارشنبه در اظهاراتی دونالد ترامپ را نخستین رئیس جمهور نژادپرست ایالات متحده خوانده است. این اظهارات به سرعت از سوی کارزار انتخاباتی ترامپ محکوم شده است.

بایدن که معاون نخستین رئیس جمهور سیاهپوست آمریکا بوده است، گفت: این واقعا نگران کننده است که ترامپ با مردم بر اساس رنگ پوست و ملیت آنها برخورد می نماید.

وی در ادامه اضافه کرد: هیچ یک از روسای جمهور قبلی آمریکا این طور رفتار ننموده اند. هرگز، هرگز، هرگز. هیچ رئیس جمهوری از حزب جمهوریخواه تا به امروز این گونه نبوده است. هیچ رئیس جمهور دموکراتی. ما نژادپرست هایی داشته ایم که سعی نموده اند رئیس جمهور شوند ولی او نخستین رئیس جمهور نژادپرست آمریکا است.

کاترینا پیرسون مقام ارشد کارزار انتخاباتی ترامپ به شدت این اظهارات را محکوم کرد و اظهارات بایدن را توهین به هوش رای دهندگان سیاهپوست ارزیابی نموده است.

وی گفت: ترامپ همه مردم را دوست دارد و برای افزایش قدرت همه آمریکایی ها سخت تلاش و تلاش می نماید.

جدال لفظی ترامپ و بایدن در حالی است که اعتراضات گسترده علیه سیاست های نژادپرستانه و رفتارهای خشونت آمیز پلیس آمریکا در شهرهای این کشور طی هفته های اخیر به خصوص پس از قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست ادامه داشته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1233

به "بایدن: ترامپ نخستین رئیس جمهور نژادپرست آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: ترامپ نخستین رئیس جمهور نژادپرست آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید