بازدید رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از کتابخانه مجلس ژاپن

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران، ابوذر ابراهیمی ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی که به منظور شرکت در اولین دور گفت وگوهای دینی ایران و ژاپن با موضوع صندلی خانواده در اسلام و شینتو و دیدار با بعضی از مقامات و مسئولان فرهنگی ژاپن به این کشور سفر نموده است، روز آدینه 19 بهمن ماه با ساواکو هانیو، رییس کتابخانه ملی مجلس ژاپن دیدار کرد.

بازدید رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از کتابخانه مجلس ژاپن

رِییس کتابخانه ملی مجلس ژاپن در ابتدای این دیدار گزارشی در مورد فعالیت های کتابخانه ارایه داد و در ادامه خواهان توسعه همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف علمی و فرهنگی شد.

ابوذر ابراهیمی ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هم گفت: کتابخانه های ملی نقش بسیار تأثیرگذاری در ارتقای شناخت و توسعه روابط فرهنگی ایفا می نمایند. این بستر می تواند زمینه های مناسبی برای همکاری های فیمابین طراحی و اجرا ایجاد کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه این دیدار که با حضور حسین دیوسالار، رایزن فرهنگی و بنی هاشمی، رایزن علمی کشورمان در ژاپن انجام شد، به شروع نودمین سالگرد روابط رسمی دو کشور ایران و ژاپن اشاره و تأکید کرد: با توجه به سابقه روابط بیش از 1400 ساله، ظرفیت های بسیار ارزشمندی میان ایران و ژاپن وجود دارد و دو ملت بزرگ این دو کشور، شناخت مثبتی نسبت به یکدیگر داشته و دارند. امیدوارم بتوانیم در این فرصت مهم، شاهد توسعه همکاری ها در زمینه های مختلف باشیم.

وی سپس به آمادگی جمهوری اسلامی ایران و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای توسعه همکاری های همه جانبه با ژاپن اشاره نمود و اضافه نمود: آمادگی داریم که توسعه همکاری های کتابخانه ای و همچنین برقراری روابط منسجم تر را در قالب اجرای برنامه های متنوع میان دو طرف از جمله برنامه ریزی برای اجرای روز کتاب ایران در ژاپن و بالعکس پیگیری و عملیاتی کنیم.

در ادامه این برنامه در مورد برگزاری بعضی از برنامه های متنوع فرهنگی بحث و گفتگو صورت گرفت. رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین از بخش های مختلف کتابخانه بازدید و کتاب یادبود کتابخانه ملی مجلس ژاپن را امضا کرد.

لازم به ذکر است؛ ابوذر ابراهیمی ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به منظور افتتاح و شرکت در اولین دور گفت وگوی دینی ایران و ژاپن به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با نودمین سالگرد شروع روابط رسمی دو کشور ایران و ژاپن، به این کشور سفر نموده است.

این دور از گفت وگوهای دینی اسلام و شینتو از سوی رایزنی فرهنگی ایران و دانشگاه کوگاکان ژاپن (مهم ترین دانشگاه آموزش و تربیت شینتو) و با حمایت سفارت ایران در ژاپن، مرکز گفت وگوی ادیان و فرهنگ های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معبد ایسه ژاپن (مهم ترین و مقدس ترین معبد شینتوئی) در شهر ایسه برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 خرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 206

به "بازدید رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از کتابخانه مجلس ژاپن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از کتابخانه مجلس ژاپن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید