انتشار ویدیویی از سرکرده القاعده در یمن تردیدهایی درباره بازداشت او ایجاد کرد

به گزارش دیار سلمان، پس از آنکه تشکیلات تروریستی القاعده ویدیویی از سرکرده خود در حال صحبت از ماجرای حمله ماه گذشته معترضان به ساختمان کنگره آمریکا منتشر کرد، یک سایت آمریکایی و دو چهره از قبایل یمن درباره صحت گزارش های سازمان ملل از بازداشت سرکرده القاعده در شبه جزیره عرب در اکتبر ابراز تردید کردند.

انتشار ویدیویی از سرکرده القاعده در یمن تردیدهایی درباره بازداشت او ایجاد کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، در ویدیوی 20 دقیقه ایی که تشکیلات تروریستی القاعده به تازگی با عنوان آمریکا و برخورد دردناک منتشر کرده، خالد باطرفی، سرکرده این تشکیلات درباره ماجرای حمله به ساختمان کنگره آمریکا در شم ژانویه صحبت می کند.

پایگاه آمریکایی موسوم به سایت ویژه نظارت بر پایگاه های گروه های افراطی تاکید کرد: این ویدیو تردیدهایی را درباره گزارش سازمان ملل از بازداشت باطرفی در ماه اکتبر در یمن ایجاد می کند.

در گزارشی که تیم نظارت سازمان ملل تهیه و برای شورای امنیت ارسال کرد، آمده است: باطرفی معروف به ابومقداد الکندی که یک سال قبل سرکردگی تشکیلات القاعده را بر عهده گرفت، ماه اکتبر در جریان عملیاتی که در آن سعد عاطف العولقی، جانشین او کشته شد، بازداشت شد.

همچنین دو چهره از قبایل یمنی در استان البیضاء یمن که القاعده در آنجا فعالیت دارد، به خبرگزاری فرانسه گفتند: احتمال بسیاری وجود دارد باطرفی بازداشت نشده باشد، کسی که بازداشت شده یک فرمانده دیگر در این گروه باشد.

در گزارش سازمان ملل محل بازداشت باطرفی اعلام نشده بود.

باطرفی فوریه 2020 پس از کشته شدن قاسم الریمی، سرکرده سابق این تشکیلات در جزیره العرب طی حمله هوایی آمریکا به یمن، به جای او منصوب شد.

در گزارش سازمان ملل آمده است: علاوه بر شکست هایی که باطرفی در دوره فرماندهی خود برای این شاخه القاعده رقم زده، اعضای این تشکیلات در شبه جزیره عرب به دلیل جدایی هایی که اساسا یکی از معاونان سابق باطرفی هدایت می کرد، دچار فروپاشی شدند اما خطر مستمر این تشکیلات تروریستی هنوز وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1634

به "انتشار ویدیویی از سرکرده القاعده در یمن تردیدهایی درباره بازداشت او ایجاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار ویدیویی از سرکرده القاعده در یمن تردیدهایی درباره بازداشت او ایجاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید