امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عمان دیدار کرد

به گزارش دیار سلمان، معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با سفر به مسقط با وزیر امور خارجه عمان دیدار و درباره نشست وین 2 در مورد بحران سوریه گفتگو کردند.

امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عمان دیدار کرد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران، حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در سومین مرحله از سفر منطقه ای خود، بامداد امروز (پنجشنبه) وارد مسقط پایتخت عمان شد و با یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان دیدار و گفت وگو کرد.

دو طرف در این دیدار در باره تحولات منطقه، راه چاره حل سیاسی بحران سوریه گفت وگو و نتایج نشست وین یک را آنالیز و ارزیابی کردند.

امیرعبداللهیان و بن علوی همچنین در باره کوشش های انجام شده برای برگزاری نشست وین 2 رایزنی و گفتگو کردند.

معاون وزیر امور خارجه ایران اوایل بامداد پنجشنبه بیروت را به مقصد مسقط پایتخت سلطان نشین عمان ترک کرد.

وی بامداد چهارشنبه وارد بیروت شده بود و با بعضی شخصیت های مهم لبنانی از جمله نبیه بری رئیس مجلس و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و گفت وگو کرد.

امیرعبداللهیان پس از دیدار از لبنان گفت: قرار بود با تمام سلام نخست وزیر و جبران باسیل وزیر امور خارجه لبنان نیز دیدار کنم اما آنان برای شرکت در اجلاس سران کشورهای عربی و کشورهای آمریکای جنوبی در ریاض به سر می بردند و انشاء الله در سفر بعدی این دیدارها برگزار خواهد شد.

معاون وزیر امور خارجه در محل سفارت ایران در بیروت با خانم سکرید کاگ نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در لبنان نیز دیدار و گفت وگو کرد.

امیرعبداللهیان قبل از سفر به لبنان نیز در مسکو با میخاییل بوگدانف همتای روس خود و نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا دیدار و گفت وگو نموده بود.

وی در مسکو با بوگدانوف تحولات سوریه و برنامه نشست چند جانبه هفته آینده وین (وین 2) برای حل بحران این کشور را آنالیز نموده بودند و بر ادامه همگرایی های دو جانبه در باره سیاست های منطقه ای تاکید کردند.

معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه ایران همچنین عصر دوشنبه درباره مسائل منطقه به صورت تلفنی با همتای روس خود مذاکره نموده بود.

امیرعبداللهیان آخرین بار دهم شهریور ماه گذشته به لبنان سفر نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 550

به "امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عمان دیدار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عمان دیدار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید