امکان تست سلول های خورشیدی با کاربرد در ماهواره ها در کشور فراهم شد

به گزارش دیار سلمان، محققان یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس دستگاهی برای تست نوعی از سلول های خورشیدی با کاربرد در طراحی و ساخت ماهواره ها عرضه کردند که قادر است عملکرد و میزان بازده این سلول ها را که وارداتی است، مورد ارزیابی قرار دهد.

امکان تست سلول های خورشیدی با کاربرد در ماهواره ها در کشور فراهم شد

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

افشین اصلیان، مجری طرح در گفت وگو با خبرنگاران دستگاه تست سلول های خورشیدی مولتی جانکشن را از دستاوردهای این شرکت دانش بنیان دانست و گفت: سلول های خورشیدی که در ساخت ماهواره ها استفاده می گردد، باید دارای بالاترین سطح از بازدهی باشد؛ از این رو در ماهواره ها از سلول های خورشیدی خاصی با عنوان مولتی جانکشن بهره برده می گردد.

وی خاطر نشان کرد: این سلول ها بر روی بدنه ماهواره ها و یا بر روی بالک های بازشونده نصب می شوند و انرژی مورد احتیاج ماهواره ها را تامین می نمایند.

اصلیان با بیان اینکه این سلول های خورشیدی از خارج به کشور وارد می گردد، اظهار کرد: از آنجایی که این سلول ها وارداتی هستند، قبل از بهره برداری از آن ها در پروژه های ماهواره ای باید مورد تست و ارزیابی قرار گیرند تا میزان صحت عملکردی آنها اثبات گردد.

این محقق از طراحی و ساخت دستگاه های مرتبط با تست سلول های خورشیدی مولتی جانکشن اطلاع داد و یادآور شد: این سلول ها علاوه بر ماهواره ها در سیستم های خورشیدی متمرکز استفاده می گردد و این دستگاه قادر به تست سلول های خورشیدی برای کاربردهای مختلف است.

اصلیان، مطالعه بر روی سیستم خورشیدی متمرکز را از دیگر زمینه های تحقیقاتی این شرکت ذکر کرد و اضافه کرد: این سیستم ابتدا نور خورشید را در کانونی متمرکز می نماید و از این طریق هم آب گرم و هم برق فراوری می گردد.

وی با بیان اینکه این سیستم خورشیدی متمرکز، کلکتوری است که به طور همزمان هم برق و هم آب گرم فراوری می نماید، شرح داد: یکسری کلکتورهای حرارتی وجود دارد که تنها آب گرم فراوری می نماید و در این مطالعات ما نوع جدیدی از کلکتورها را طراحی کردیم که قادر است با بازده بالا برق و آب گرم را تامین کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 728

به "امکان تست سلول های خورشیدی با کاربرد در ماهواره ها در کشور فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان تست سلول های خورشیدی با کاربرد در ماهواره ها در کشور فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید