السومریه: سرپرست های وزارت خانه های بدون وزیر عراق معین شدند

به گزارش دیار سلمان، یک شبکه خبری عراق گزارش داد که نخست وزیر این کشور، سرپرست های وزارت خانه های خارجه، بازرگانی، نفت، مهاجرت، دادگستری و فرهنگ را معرفی کرد.

السومریه: سرپرست های وزارت خانه های بدون وزیر عراق معین شدند

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق دستوراتی درباره مشخص وزرایی صادر کرد که وزارتخانه آنان، خالی است و هنوز وزیری برای آن مشخص نشده است.

شبکه خبری السومریه اسنادی منتشر کرد که بر اساس آن، شماری از وزرا، به صورت نیابتی، سرپرستی وزارتخانه های بدون وزیر را بر عهده داشته باشند.

الکاظمی دستور داد که عبدالکریم هاشم مصطفیمشاور پیشین نخست وزیر عراق سرپرست وزارت خارجه این کشور باشد و این دستور را از زمان صدور، لازم الاجرا مطرح کرد.

در دستور بعدی وی، علی حمید مخلف محسن که در حال حاضر وزیر آموزش و پرورش عراق است، به عنوان سرپرست وزارت بازرگانی نیز منصوب شد.

همچنین مقرر شد که علی حیدر عبدالامیر عباس وزیر کنونی دارایی، نیز سرپست وزارت نفت باشد.

ناصر حسین بندر حمد وزیر حمل و نقل عراق، سرپرستی وزارت مهاجرت را عهده دار خواهد شد.

نبیل کاظم عبدالصاحب عباس که در حال حاضر، وزیر آموزش عالی عراق است، سرپرستی وزارت دادگستری این کشور را بر عهده خواهد داشت.

در انتها، الکاظمی دستور داد که عدنان درجال مطر جاسم وزیر ورزش و جوانان عراق، سرپرستی وزارت فرهنگ را نیز بر عهده داشته باشد.

کابینه الکاظمی از 18 اردیبهشت ماه جاری تشکیل شد، ولی چند وزیر پیشنهادی وی، رأی اعتماد نگرفتند. مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق هم روز گذشته اعلام نمود که به الکاظمی صد روز فرصت می دهد تا شرایط عراق را بهبود بخشد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1031

به "السومریه: سرپرست های وزارت خانه های بدون وزیر عراق معین شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "السومریه: سرپرست های وزارت خانه های بدون وزیر عراق معین شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید