اعلام استراتژی جدید اتحادیه اروپا در خصوص آسیای مرکزی در سال 2020

به گزارش دیار سلمان، سفیر ازبکستان در بلژیک گفت: استراتژی جدید اتحادیه اروپا نسبت به آسیای مرکزی سال 2020 میلادی اعلام خواهد شد.

اعلام استراتژی جدید اتحادیه اروپا در خصوص آسیای مرکزی در سال 2020

برای لذت بردن از تور اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در تاشکند، دلیار حکیم اف سفیر ازبکستان در بلژیک گفت: استراتژی جدید اتحادیه اروپا نسبت به کشورهای آسیای مرکزی در سال 2020 میلادی اعلام خواهد شد.

سفیر ازبکستان در بلژیک گفت: همچنین برنامه ریزی شده با ترکیب جدید مجلس اروپا قطعنامه ای درباره پیشنهادات مشترک شورای اتحادیه اروپا و کمیسیون اروپا در ارتباط با منطقه به تصویب برسد.

سفیر ازبکستان در بلژیک توضیح داد: بیانیه مشترک را شورا و کمیسیون اروپا به مجلس اروپا ارائه می دهند و فکر می کنم اگر ایرادی نگیرند، این بیانیه مشترک اواسط یا انتها ماه ژوئن در اختیار شورا قرار می گیرد.

حکیم اف اعلام کرد: این بیانیه همچنین حاوی موارد مربوط به افغانستان و به طور کلی نظم جهانی و امنیت می باشد.

وی اضافه کرد: تا انتها امسال میلادی ترکیب جدید مجلس اروپا قطعنامه را تصویب می نماید اما استراتژی جدید درباره آسیای مرکزی سند جداگانه ای است که باید تایید و تصویب گردد از جمله به تصویب مجلس اروپا برسد.

حکیم اف ادامه داد: این سند تا حدودی پیچیده و جامع است، اما فکر می کنم در سال آینده می توانیم آن را اعلام کنیم.

وی گفت: در سال 2020 میلادی این سند که روابط اتحادیه اروپا با کشورهای آسیای مرکزی را برای 10 سال آینده مشخص می نماید، دریافت می گردد.

لازم به ذکر است، مرحله جدید رایزنی ها درباره قرارداد جدید در خصوص همکاری های گسترده بین اتحادیه اروپا و ازبکستان در بروکسل برگزار می گردد.

مجلس اروپا در نشست عمومی خود گزارش کمیته امور خارجی را تصویب کرد در آن توصیه های سازمان اجرایی اتحادیه اروپا درباره قرارداد جدید در خصوص همکاری گسترده با ازبکستان در نظر گرفته شده است.

در این گزارش بر سیاست جدید خارجی ازبکستان که موجب بهبود همکاری ها با همسایه ها و همکاران بین المللی از جمله یاری به ثبات و امنیت در منطقه شده و همچنین حضور مثبت این کشور در پروسه صلح آمیز افغانستان تاکید شده است.

مجلس اروپا همچنین از کوشش های تاشکند برای عضویت در سازمان تجارت جهانی که امکان جذب سرمایه گذاری های بیشتر مستقیم خارجی را فراهم می نماید، حمایت کرد.

در تاریخ 16 نوامبر سال 1994 میلادی بین اتحاد اروپا و ازبکستان روابط سیاسی برقرار شده و از ماه ژانویه سال 1995 میلادی در بروکسل سفارت ازبکستان فعالیت می نماید.

انتهای پیغام/ح

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 مرداد 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 277

به "اعلام استراتژی جدید اتحادیه اروپا در خصوص آسیای مرکزی در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام استراتژی جدید اتحادیه اروپا در خصوص آسیای مرکزی در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید