استقبال غربی و عربی از ابتکارعمل عربستان برای سرانجام جنگ یمن

به گزارش دیار سلمان، دولت آمریکا از تمامی طرف های بحران یمن می خواهد که به صورت جدی به آتش بس فوری و ورود به مذاکرات با نظارت سازمان ملل پایبند باشند.

استقبال غربی و عربی از ابتکارعمل عربستان برای سرانجام جنگ یمن

آمریکا از ابتکارعمل جدید مطرح شده توسط عربستان برای خاتمه دادن به جنگ یمن استقبال نموده و از تمامی طرف های بحران خواست تا هرچه سریع تر آتش بس را برقرار نمایند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، جالینا پورتر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی خبری گفت که واشنگتن از پایبندی عربستان و دولت (مستعفی) یمن به طرح آتش بس در یمن استقبال می نماید.

پورتر گفت که دولت آمریکا از تمامی طرف های بحران یمن می خواهد که به صورت جدی به آتش بس فوری و ورود به مذاکرات با نظارت سازمان ملل پایبند باشند.

همچنین تیموتی لیندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن عصر دوشنبه از ابتکار عمل عربستان برای حمایت از راستا دیپلماسی و خاتمه بحران یمن استقبال کرد.

اتحادیه اروپا نیز در بیانیه ای از این ابتکار عمل استقبال نموده و از تمام طرف ها خواست وارد فرایند سیاسی فراگیر تحت نظارت سازمان ملل شوند.

درعین حال احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب نیز گفت، این اتحادیه طرح عربستان برای حل بحران یمن را تایید می نماید.

ابوالغیط ادعا کرد: ابتکار عمل عربستان گامی مثبت به سمت راهکار سیاسی فراگیر و منعکس نماینده کوشش عربستان برای کاهش رنج های ملت یمن است.

عبدالله بن یحیی المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل هم مدعی شد: عربستان برای حل مسالمت آمیز بحران یمن و راهکار سیاسی کوشش می نماید.

روز دوشنبه، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان بیان کرد که ریاض ابتکار عمل صلح جدیدی را برای خاتمه جنگ یمن مطرح نموده است که شامل آتش بس در سطح کشور با نظارت سازمان ملل می گردد.

این ابتکار عمل همچنین شامل بازگشایی فرودگاه صنعاء و صدور مجوز واردات سوخت و مواد غذائی به وسیله بندر الحدیده و ازسرگیری مذاکرات سیاسی میان دولت (مستعفی) و انصارالله می گردد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1657

به "استقبال غربی و عربی از ابتکارعمل عربستان برای سرانجام جنگ یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال غربی و عربی از ابتکارعمل عربستان برای سرانجام جنگ یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید