استقبال سفیر انگلیس از نشست سه جانبه ایران، انصارالله یمن و سفرای (E4) در تهران

به گزارش دیار سلمان، سفیر انگلیس در تهران گفت وگوهای سه جانبه میان ایران، انصارالله یمن و سفرای چهار کشور اروپایی (E4) درباره روند سیاسی و بحران انسانی در یمن را مهم ارزیابی کرد.

استقبال سفیر انگلیس از نشست سه جانبه ایران، انصارالله یمن و سفرای (E4) در تهران

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، در چارچوب رایزنی های ایران جهت حل و فصل سیاسی بحران یمن نشست مشترک سه جانبه ای با حضور هیاتی از کشورمان به ریاست علی اصغر خاجی، دستیار وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی، هیاتی از انصارالله یمن به ریاست محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله و سفرا و روسای نمایندگی های چهار کشور ذی ربط اتحادیه اروپا موسوم به E4 (انگلستان، فرانسه، آلمان و ایتالیا) در محل وزارت امور خارجه کشورمان برگزار گردید.

راب مک ایر سفیر انگلیس در تهران در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: از ایران به دلیل میزبانی گفت وگوها با هیئت انصارلله و همکاران من از ایتالیا، فرانسه و آلمان قدردانی می کنم. بسیار حائز اهمیت است که درباره روند سیاسی و بحران انسانی (در یمن) رایزنی گردد.

بنابر اعلام وزارت خارجه کشورمان، در این نشست هیات های حاضر در جلسه دیدگاه دولت های متبوع خود را در مورد تحولات یمن از جمله در موضوعات سیاسی، میدانی و وضعیت انسانی یمن به شکل مشروح بیان و از استمرار وضعیت بحرانی یمن که به کشته و مجروح شدن ده ها هزار یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور منتهی شده است، عمیقا ابراز تاسف کردند.

در خاتمه این نشست، هیات های شرکت کننده با تاکید بر لزوم توقف هر چه سریع تر جنگ بر راهکار سیاسی به عنوان راهکار نهایی بحران یمن تاکید کردند و با ابراز نگرانی از وضعیت انسانی در یمن خواهان تسریع در ارسال یاری های بشردوستانه شدند.

هیات های شرکت کننده همچنین بر لزوم اجرای کامل توافقات استکهلم و انجام تعهدات کامل طرفین تاکید کردند و آن را مقدمه ای بر حل و فصل نهایی سیاسی بحران یمن دانستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 380

به "استقبال سفیر انگلیس از نشست سه جانبه ایران، انصارالله یمن و سفرای (E4) در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال سفیر انگلیس از نشست سه جانبه ایران، انصارالله یمن و سفرای (E4) در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید