از سرگیری مذاکرات تجاری هند با آمریکا با روی کار آمدن بایدن

به گزارش دیار سلمان، وزیر امور خارجه هند گفت: این کشور میخواهد با روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا مذاکرات تجاری با این کشور را از سر گیرد.

از سرگیری مذاکرات تجاری هند با آمریکا با روی کار آمدن بایدن

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، به نقل از بلومبرگ، سوبراهمانیام جیشانکار، وزیر امور خارجه هند، خاطرنشان کرد: دهلی نو به دنبال از سرگیری مذاکرات تجاری برای بستن یک قرارداد تجارت آزاد دوجانبه با آمریکا پس از روی کار آمدن بایدن به عنوان رئیس‌جمهور در این کشور است.

وی طی سخنانی در اجلاس سالانه فدراسیون اتاق‌های بازرگانی و صنعت هند گفت: من واقعا امیدوارم که با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا مذاکرات جدی با این کشور داشته باشیم.

وی گفت:‌هند در این زمینه بسیار جدی است و بستن این قرارداد تجارت آزاد با آمریکا در دستور کار وزارت بازرگانی این کشور واقع شده است.

در طول روی کار بودن دولت ترامپ هم هندی‌ها کوشش‌های زیادی را برای تقویت مناسبات تجاری و استراتژیک با آمریکا داشتند.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر این کشور، مدت‌ها کوشش کرد تا با آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین شریک تجاری هند به یک توافق دوجانبه تجاری برسد، چرا که دو طرف مدت‌هاست کوشش می‌نمایند تا با افزایش نفوذ چین درحوزه آسیای شرقی و اقیانوسیه مقابله نمایند.

وزیر خارجه هند گفته، انتظار می‌رفت سال جاری دهلی‌نو با دولت کنونی آمریکا به توافق برسد. در این زمینه البته مذاکرات مقطعی هم بین واشنگتن و دهلی‌نو در راستای حل اختلافات بر سر بعضی موضوعات حساس از جمله ارائه دسترسی بیشتر به بازار‌های خود برای طرف مقابل و همچنین حل بعضی اختلافات بلندمدت برگزار شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1420

به "از سرگیری مذاکرات تجاری هند با آمریکا با روی کار آمدن بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سرگیری مذاکرات تجاری هند با آمریکا با روی کار آمدن بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید