اردستان نیازمند بازارچه تخصصی صنایع دستی است

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران، جعفر جعفر صالحی پیش از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه صنایع دستی اردستان گفت: اگر بخواهیم به موضوع گردشگری توجه کنیم باید صنایع بومی خود را احیاء و به صنایع وارداتی بها ندهیم چراکه گردشگران به صنایع بومی هر شهری توجه ویژه دارند.

اردستان نیازمند بازارچه تخصصی صنایع دستی است

وی با تبریک هفته فرهنگی اردستان اضافه کرد: یکی از مهمترین معضلات ما در حوزه گردشگری بی توجهی به اصالتها و گذشته خودمان است که در صورت ترویج این اصالتها میتوانیم در حوزه های مختلف حرف های خوبی را برای گفتن داشته باشیم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه اردستان نیازمند بازارچه تخصصی صنایع دستی دائمی استبه نوعی که فعالیت آن صرفا فروش صنایع دستی باشد، ابراز داشت: زمین این بازارچه باید به صورت تملکی در اختیار گرفته گردد و از اعتبارات ملی نیز برای ایجاد آن یاری بگیریم

اصفهان یکی از استانهای شاخص در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی است

جعفر صالحی با بیان اینکه اصفهان یکی از استانهای شاخص در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی است و امتیازها و افتخاراتی که در عرصه ملی و بین المللی کسب نموده مرهون کوشش و فعالیت هنرمندان در اقصی نقاط استان است، تصریح داشت: در هر منطقه یکی سری از رشته های اصیل و بومی وجود دارد که اصفهان در مجموع 200 رشته از 600 رشته جهان را به خود اختصاص داده است که یک سوم صنایع دستی جهان را شکل می دهد.

وی بیان داشت: شهرستان اردستان از لحاظ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بسیار غنی و دارای پتانسیل های بالقوه ای است اما از رشته های بومی و محلی فاصله گرفته است، بر این اساس باید در قدم اول رشته های فراموش شده را احیاء نموده و با استفاده از توان پیشکسوتان بر روی آن سرمایه گذاری انجام گردد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان اضافه کرد: شهرستان اردستان دارای استعداد های بالایی است و بر این اساس دستگاه های متولی باید کوشش نمایند تا با برنامه ریزی های لازم هنرمندان از تسهیلاتی برخوردار شوند، به طور مثال هرچند سفال زواره معروفیت جهانی و کشوری دارد اما از نظر تعداد هنرمند نیازمند کار بیشتری است.

لزوم توجه به تشکل صنفی در حوزه گردشگری اردستان

فرماندار اردستان در ادامه این مراسم گفت: حضور و مشارکت جدی بانوان در فعالیت های اجتماعی یکی از سیاست های دولت بوده که باید مورد تاکید کارگزاران قرار گیرد، گفت: موضوع توسعه بدون شک بهترین بستر برنامه ریزی روی موضوع گردشگری است و در این راستا می توان به استعدادهای گردشگری استان مانند اقلیم های متنوع، آداب و رسوم، غذاهای مختلف و صنایع دستی و بناهای تاریخی توجه داشت.

حمید رضا تاملی با تاکید بر ضرورت همدلی و همگرایی خوب در راستای پیشرفت حوزه گردشکری شهرستان اضافه کرد: گردشگری و صنایع دستی نسبت به مشاغل دیگر سرعت و رشد خوبی داشته است و این روند باید ادامه داشته باشد.

وی ایجاد تشکل صنفی را یکی از نیازهای حوزه گردشگری اردستان دانست و ابراز داشت: مسئولان صنایع دستی باید هرچه سریع تر نسبت به تشکیل اقدام نمایند تا با فعالیت هایی که قرار است در بخش گردشگری انجام گردد به صورت مساوی برای هر سه شهر اردستان مفید باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 فروردین 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 160

به "اردستان نیازمند بازارچه تخصصی صنایع دستی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردستان نیازمند بازارچه تخصصی صنایع دستی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید