ادامه تظاهرات معترضان تایلندی برای به تعطیلی کشاندن بانکوک

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران: هزاران نفر از مخالفان دولت تایلند امروز سه شنبه راهپیمایی گسترده دیگری را برگزار کردند تا شهر بانکوک پایتخت این کشور را طی هفته آینده به تعطیلی بکشانند.

ادامه تظاهرات معترضان تایلندی برای به تعطیلی کشاندن بانکوک

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ معترضان تایلندی پیش از این تهدید نموده بودند که در صورت ادامه پافشاری دولت برای برگزاری انتخابات 2 فوریه به تظاهرات اعتراض آمیز خود ادامه داده و 13 ژانویه شهر بانکوک را تعطیل خواهند کرد.

بر اساس این گزارش نخست وزیر تایلند سعی دارد تا با برگزاری انتخابات زودهنگام 2 فوریه به بحران سیاسی این کشور انتها دهد ولی مخالفان که از پیروزی مجدد حزب حاکم بیم دارند خواهان استعفای نخست وزیر و تشکیل شورای مردمی برای نظارت بر روند اصلاحات سیاسی و برگزاری انتخابات شده اند. بعضی برآوردها تعداد تظاهرنمایندگان تایلندی را بیش از 5 هزار نفر اعلام نموده ولی پلیس هیچ برآوردی را در این خصوص اعلام ننموده است.

رئیس شورای امنیت ملی تایلند نیز تاکید نمود، سربازان ارتش از مراکز مهم دولتی حفاظت می نمایند و پلیس به دقت تحولات مربوط به درگیری های خیابانی را زیر نظر دارد. اگر شرایط کشور بحرانی گردد نخست وزیر در مورد اعلام وضعیت فوق العاده تصمیم گیری خواهد نمود.

اعتراضات داخلی تایلند از نوامبر گذشته تاکنون ادامه یافته است. در جریان اعتراضات داخلی تایلند و درگیری مردم با نیروهای پلیس تاکنون 3 نفر کشته و ده ها نفر زخمی شده اند.اعتراضات اخیر تایلند از سال 2010 میلادی تاکنون بی سابقه بوده است. اعتراضات سال 2010 میلادی نیز با سرکوب ارتش روبرو شد و حداقل 91 کشته برجا گذاشت.

مخالفان تایلندی بر این باورند که نخست وزیر این کشور عروسکی در دست برادرش یعنی تاکسین شیناواترا است. تاکسین شیناواترا در کودتای 2006 میلادی سرنگون شد و برای رهایی از حکم دو سال زندان به اتهام فساد اقتصادی در خارج از تایلند زندگی می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 482

به "ادامه تظاهرات معترضان تایلندی برای به تعطیلی کشاندن بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه تظاهرات معترضان تایلندی برای به تعطیلی کشاندن بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید