اتحادیه اروپا کشتار معترضان در نیجریه را محکوم کرد

به گزارش دیار سلمان، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری دویچه وله، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه در بیانیه ای کشتار شرکت کنندگان در تظاهرات علیه خشونت پلیس در نیجریه را محکوم کرد و خواهان کشاندن عاملان به پای میز عدالت شد.

اتحادیه اروپا کشتار معترضان در نیجریه را محکوم کرد

با ما سفر کنید و با تور تابستان 1400 اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص خاطرنشان کرد: این خبر که چندین نفر در جریان اعتراضات به رفتار نیروهای پلیس کشته و زخمی شدند، هشداردهنده است.

جوزف بورل در ادامه تأکید کرد که مسببان این رفتار خشونت بار باید به پای میز محاکمه کشانده شده و بازخواست شوند.

لازم به ذکر است، شبکه تلویزیونی سی ان ان پیشتر در گزارشی خاطرنشان کرد که تعدادی از معترضان به رفتار خشونت بار پلیس در شهر لاگوس واقع در نیجریه به ضرب گلوله نظامیان این کشور کشته و زخمی شدند.

گزارش های رسانه ای در این باره حاکیست، معترضان 2 هفته بود که هر روز با شرکت در تجمعاتی به گروگانگیری، باج خواهی و آذار و اذیت پلیس نیجریه اعتراض داشتند که ناگهان با گلوله های پلیس روبرو شدند.

پلیس ضد شورش نیجریه نیز به دستور فرماندار ایالت لاگوس در این شهر مقررات منع آمد و شد را به مدت 24 ساعت برقرار کرد.

این در حالیست که محمدو بوهاری رئیس جمهوری نیجریه که جنایت فجیع قتل عام شیعیان در زاریا را در کارنامه تاریک دوران تصدی خود دارد؛ تا کنون نتوانسته است هیچ اقدام مثبتی را برای جلوگیری از ادامه رفتار پلیس در سراسر کشورش به انجام برساند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1373

به "اتحادیه اروپا کشتار معترضان در نیجریه را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا کشتار معترضان در نیجریه را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید