اتحادیه اروپا رئیس جمهور بلاروس و 14 نفر دیگر را تحریم کرد

به گزارش دیار سلمان، اتحادیه اروپا از تحریم رئیس جمهور بلاروس به همراه 14 مقام دیگر به اتهام دست داشتن در سرکوب معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در این کشور اطلاع داد.

اتحادیه اروپا رئیس جمهور بلاروس و 14 نفر دیگر را تحریم کرد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا پاییز 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران به نقل از یورو نیوز، اتحادیه اروپا روز آدینه الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس و 14 مقام دیگر از جمله پسر وی را به اتهام دست داشتن در سرکوب معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در این کشور تحریم کرد.

در همین ارتباط، مقر اتحادیه اروپا در بروکسل با صدور بیانیه ای گفت که علاوه بر الکساندر لوکاشنکو، پسرش ویکتور لوکاشنکو نیز که عهده دار سمت مشاور امنیت ملی بلاروس است، در فهرست این تحریم ها قرار گرفته اند.

طبق تحریم های جدید اتحادیه اروپا، این 15 نفر اجازه سفر به دیگر کشورهای این اتحادیه را ندارند و دارایی هایشان نیز مسدود می گردد. شرکت ها و شهروندان اتحادیه اروپا نیز از هرگونه داد و ستد و همکاری اقتصادی با آنها منع شده اند.

لازم به ذکر است که اعتراضات در بلاروس که از زمان برگزاری انتخابات در 9 آگوست شروع شده، سراسر این کشور را فرا گرفته است و گفته می گردد که نیروهای امنیتی بلاروس تا به امروز بیش از 15 هزار تن از معترضان را دستگیر نموده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 آذر 1399 بروزرسانی: 14 آذر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1400

به "اتحادیه اروپا رئیس جمهور بلاروس و 14 نفر دیگر را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا رئیس جمهور بلاروس و 14 نفر دیگر را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید