ابراز امیدواری آمریکا برای تقویت همکاری های نظامی با چین

به گزارش دیار سلمان، خبرنگاران: یک مقام ارشد ارتش آمریکا ضمن رد وجود تنش در روابط واشنگتن و پکن تاکید نمود، آمریکا امیدوار به ارتقای سطح همکاری های نظامی با چین و تعمیق روابط دو جانبه برای کاهش خطر اشتباه محاسباتی است.

ابراز امیدواری آمریکا برای تقویت همکاری های نظامی با چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ ژنرال ری اودیرنو رئیس ستاد ارتش آمریکا در جمع خبرنگاران در پکن توضیح داد، وی مذاکرات صادقانه و مهمی با همتایان چینی خود با هدف ارتقای روابط و همکاری های ارتش های دو کشور داشته است. وی اضافه نمود، این مذاکرات در مورد گسترش همکاری ها بوده است. ما خواهان ارتقای روابط و همکاری ها در سطحی عالی هستیم تا این همکاری ها بر اساس منافع مشترک و مدیریت اختلافات شکل بگیرد.

بر اساس این گزارش وی گفت، من بر این باور هستم که ما زمینه های مشترک زیادی نه تنها با دولت بلکه با ارتش چین داریم. این مساله برای ما اهمیت زیادی دارد که بر تعامل، تبادل نظر و تفاهم مشترک و اعتمادسازی بین ارتش های دو کشور تاکید کنیم. آمریکا و چین اختلاف نظرهای سیاسی زیادی در مورد مسائل منطقه از جمله ادعاهای چین در دریای جنوبی و شرقی چین دارند.

اودیرنو اضافه نمود، اینها همه مسائل و مشکلاتی است که در مدت زمان طولانی برای حل و فصل آن کوشش نموده ایم و واشنگتن به این کوشش ها ادامه خواهد داد. ارتش های دو کشور طی سال های اخیر بارها با یکدیگر روبرو شده اند و این مساله نگرانی ها در مورد درگیری ناخواسته بین دو کشور را به شدت افزایش داده است. پنتاگون نیز روز پنج شنبه اظهارات یک مقام اطلاعاتی ارشد نیروی دریایی آمریکا را رد نموده است. این مقام ارشد آمریکایی مدعی شده بود که چین در حال آموزش نیروهای خود برای انجام جنگ احتمالی با ژاپن در دریای شرقی چین است. چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح نموده است. این دریا 10 درصد ماهیگیری دنیا را در اختیار دارد. تایوان، مالزی، فیلیپین، برونئی و ویتنام نیز مدعی مالکیت بخشی از این دریا هستند. فیلیپین اختلاف خود با چین بر سر مالکیت دریای جنوبی چین را در کنوانسیون حقوق دریایی سازمان ملل مطرح نموده ولی چین از شرکت در نشست ویژه رسیدگی به این پرونده خودداری نموده است. چین ادعاهای فیلیپین را در مورد مالکیت جزایر دریای جنوبی چین رد نموده و بر این باور است که این اقدام فیلیپین موجب تشدید تنش در منطقه خواهد شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 516

به "ابراز امیدواری آمریکا برای تقویت همکاری های نظامی با چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز امیدواری آمریکا برای تقویت همکاری های نظامی با چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید