ابتکارعمل مالزی برای تشکیل ائتلاف سه گانه با هدف احیای تمدن بزرگ اسلامی

به گزارش دیار سلمان، نخست وزیر مالزی طرح همکاری سه کشور اسلامی ترکیه، پاکستان و مالزی را با هدف احیای تمدن بزرگ اسلامی ارائه کرد.

ابتکارعمل مالزی برای تشکیل ائتلاف سه گانه با هدف احیای تمدن بزرگ اسلامی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی در کنفرانس مطبوعاتی با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در آنکارا اظهار کرد: با متحد کردن تفکرات و قدرتمان می توانیم تمدن بزرگ اسلامی که روزی وجود داشت را با اقدامات مشترک دو کشور و همکاری پاکستان ارتقا دهیم.

نخست وزیر مالزی با اشاره به چالش های متعددی که کشورهای اسلامی با آنها روبرو هستند، تاکید نمود: همه این کشورها باید پیشرفته باشند.

ماهاتیر و اردوغان در این مساله به اتفاق نظر رسیدند که همبستگی میان سه کشور مالزی، ترکیه و پاکستان برای حفظ وحدت دنیا اسلام ضروری است.

نخست وزیر مالزی با اشاره به اهمیت این نکته که دنیا اسلام نباید زیر نفوذ طرف های خارجی درآید، گفت: به همین دلیل پیشنهاد می کنم کشورهای اسلامی و دستکم این سه کشور با هم همکاری نمایند، به این ترتیب ما خواهیم توانست در زمینه های مختلف از جمله مسایل دفاعی با صدای بلند صحبت کنیم.

شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان نیز در توییتی از پیشنهاد ماهاتیر استقبال نموده و آن را یک طرح سه گانه مهم خواند که نقش مهمی در تقویت وحدت، همکاری و توسعه در سراسر دنیا اسلام خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 303

به "ابتکارعمل مالزی برای تشکیل ائتلاف سه گانه با هدف احیای تمدن بزرگ اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتکارعمل مالزی برای تشکیل ائتلاف سه گانه با هدف احیای تمدن بزرگ اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید