آمریکا باز هم در موضوع کرونا ژست یاری به ایران گرفت

به گزارش دیار سلمان، دولت آمریکا که حتی از مبادله اقلام بشردوستانه ایران هم جلوگیری می نماید در ژستی مدعی شده سعی می نماید به ایران برای مهار کرونا یاری کند.

آمریکا باز هم در موضوع کرونا ژست یاری به ایران گرفت

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، در حالی که دولت آمریکا در مبادلات اقلام بشردوستانه با ایران کارشکنی می نماید یک مقام وزارت خارجه این کشور امروز چهارشنبه مدعی شده این کشور در کوشش است به ایران و کره شاقتصادی برای مهار ویروس کرونا یاری کند.

به نوشته هفته نامه تایم رابرت دسترو معاون بخش دموکراسی و حقوق بشر وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه شب به وقت تهران مدعی پیشنهاد یاری کشورش به ایران و کره شاقتصادی در مهار ویروس کرونا شد.

این مقام آمریکایی در ادامه ادعای خود به خبرنگاران گفت:می دانم که دولت ما کوشش نموده اقدامی برای کره شاقتصادی، ایران و چین انجام دهد.سعی خواهیم کرد تا جایی که می توانیم مفید واقع شویم، سعی خواهیم کرد و یاری می کنیم. این کار را در چند مورد انجام داده ایم.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی نیز امروز با بیان اینکه آمریکایی ها تا الان اجازه نداده اند منابع اقتصادی ما در دیگر کشورها وارد کانال سوئیس گردد، گفت: سه هفته است با یکی از کشورها در این زمینه در حال گفت وگو هستیم.

موسوی اضافه نمود: سه هفته است با یکی از این کشورها که منابع اقتصادی در آنجاست، در حال صحبت و تبادل نظر هستیم، ولی آنها تأکید دارند که آمریکایی ها مانع این کار هستند و اجازه نمی دهند منابع خود ما که در آن کشور است وارد این کانال گردد تا در این شرایط از آن استفاده و اقلام مورد احتیاج خود را بخریم.

این دیپلمات ایرانی توضیح داد، تا آمریکایی ها اقدام عملی نکنند و موانع رفع نگردد، این را جز یک حرف گزاف و فریب چیز دیگری نمی دانیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 950

به "آمریکا باز هم در موضوع کرونا ژست یاری به ایران گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا باز هم در موضوع کرونا ژست یاری به ایران گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید