شروع ساخت 1500 واحد مسکونی برای خانوار های معلول ، تفاهم نامه سه جانبه برای فراوری مسکن

به گزارش دیار سلمان، وحید قبادی دانا گفت: 15 هزار واحد مسکونی به خانوار های دارای عضو معلول واگذار می گردد که در فاز نخست 1500 خانوار دارای عضو شدید و خیلی شدید تا خاتمه سال جاری تحویل می گردد.

شروع ساخت 1500 واحد مسکونی برای خانوار های معلول ، تفاهم نامه سه جانبه برای فراوری مسکن

جهت دریافت خدمات آلاچیق روی پشت بام با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، صبح روز یکشنبه 11 خردادماه، تفاهم نامه سه جانبه مشارکت در ساخت مسکن برای خانوار های دارای 2 معلول و بیشتر و زنان سرپرست خانوار که توانایی تامین زمین برای ساخت واحد مسکونی را دارا هستند، میان سازمان بهزیستی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به امضا رسید.

در این نشست سه جانبه، وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور، درباره این تفاهم همکاری سه جانبه، گفت: بر اساس این تفاهم نامه، 15 هزار واحد مسکونی به خانوار های دارای عضو معلول واگذار می گردد که در فاز نخست 1500 خانوار دارای عضو شدید و خیلی شدید تا خاتمه امسال تحویل می گردد که کلیه مراحل ساخت مسکن از طراحی و صدور پروانه تا صدور خاتمه کار با مشارکت بنیاد مسکن، قرارگاه خاتم و بهزیستی است.

*ساخت 87 هزار واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور در بیان اینکه در 16 ماه اخیر 21 هزار واحد مسکونی در اختیار مددجویان بهزیستی قرار گرفته است، اضافه نمود: 14 هزار خانوار دارای دو معلول و بیشتر داریم که به 8 هزار و 700 خانوار، واحد مسکونی تحویل شده است. سایر خانوار های دارای دو معلول به بالا نیز تا خاتمه امسال با همکاری سایر نهاد های غیر دولتی متولی مسکن در کشور صاحب خانه می شوند.

وی ضمن بیان اینکه تا به امروز این سازمان 123 هزار واحد برای مددجویان ساخته است، گفت: 87 هزار واحد مسکونی از این واحد ها در دولت های یازدهم و دوازدهم به مددجویان تحویل داده شده است.

رئیس سازمان بهزیستی در خاتمه با اشاره به این نکته که 1 میلیون و 550 هزار تومان هزینه ساخت هر متر مربع از این 1500 واحد است، گفت: 75 درصد هزینه را بهزیستی و 25 درصد باقی مانده را قرارگاه خاتم متقبل شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1074

به "شروع ساخت 1500 واحد مسکونی برای خانوار های معلول ، تفاهم نامه سه جانبه برای فراوری مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع ساخت 1500 واحد مسکونی برای خانوار های معلول ، تفاهم نامه سه جانبه برای فراوری مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید