ویزای توریستی 5 ساله کانادا؛ مسیر آسان و مطمئن برای سفر و مهاجرت ایرانیان

به گزارش دیار سلمان، کانادا به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی و گردشگری در جهان، جذابیت خاصی برای ایرانیان دارد. این کشور با ارائه انواع مختلف ویزاها، به متقاضیان امکان سفر، زندگی و کار در خود را فراهم می کند. در این میان، ویزای توریستی 5 ساله کانادا یکی از پرکاربردترین و مقرون به صرفه ترین گزینه ها برای ایرانیان است. در این مقاله، به بررسی تمامی جزئیات این نوع ویزا می پردازیم و نکات کلیدی برای اخذ آن را ارائه می دهیم.

ویزای توریستی 5 ساله کانادا؛ مسیر آسان و مطمئن برای سفر و مهاجرت ایرانیان

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا نوروز هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

امروزه تا صحبت از کشوری ایده آل برای کار، زندگی و سفر در میان باشد، مهاجرت به کانادا جزو اولین گزینه هایی است که به ذهنمان می آید. این کشور که در بسیاری از موارد در مقایسه با ایالات متحده قرار می گیرد، از مناسب ترین گزینه ها برای سفر و مهاجرت ایرانیان است. ولی همان طور که می دانیم، ایرانیان برای ورود به این کشور همچون بسیاری از کشورهای دنیا، احتیاج به مجوز ورود یا همان ویزا دارند. در واقع ویزای کانادا یک مهر بر روی پاسپورت است که نشان دهنده تایید کنسول گری کانادا برای ورود شما به خاک این کشور است. در ادامه با ما همراه باشید تا با کانادا و جزئیات ویزای آن برای ایرانیان بیشتر آشنا شویم.

چرا ویزای کانادا دریافت کنیم؟

کانادا با شرایط عالی زندگی و روش های متنوع در مهاجرپذیری همیشه برای ایرانیان وسوسه انگیز بوده است. کیفیت بالای زندگی و سطح رفاه اجتماعی مطلوب کانادا، این کشور را به یکی از برترین مکان ها برای زندگی تبدیل نموده است، هم چنین منابع طبیعی گسترده و جاذبه های گردشگری کانادا، این کشور را جزو زیباترین مقاصد سفر در دنیا قرار داده است. این کشور با خدمات درمانی مطلوب، تحصیل ارزان، استقبال از مهاجران سراسر دنیا، فرصت های شغلی فراوان، اقتصاد پیشرفته و امنیت بالا از محبوب ترین کشورهای دنیا است. هر کسی برای سفر به این کشور و زندگی در آن احتیاجمند دریافت ویزا است و با توجه به نوع ویزای دریافتی، روش های سفر به کانادا متنوع است و شخص می تواند یک بار یا بیشتر به خاک کانادا ورود کند یا در آن جا برای اشتغال یا تحصیل اقدام نماید. در واقع مزایای زندگی در کانادا و دریافت ویزای این کشور سبب شده است که کانادا مقصدی مجذوب نماینده و رویایی برای بیشتر مردم دنیا از جمله ایرانیان قرار گیرد.

انواع ویزای کانادا برای ایرانیان

ویزای ورود به کشور کانادا در حالت کلی دارای دو نوع ویزای اقامت دائم کانادا و ویزای اقامت موقت کانادا است که شخص با توجه به شرایط، اهداف و پیشینه سفر خود اقدام به دریافت آن می نماید.

ویزای اقامت دائم کانادا

اگر قصد راه اندازی کسب و کار شخصی خود در کانادا را دارید، یا مایل به سرمایه گذاری در این کشور هستید، می توانید برای اقامت دائم کانادا اقدام نمائید. این نوع ویزا دارای شرایط خاصی است که برای اثبات آن به دولت کانادا باید کوشش کنید و حداقل به 2 سال زمان احتیاج دارد. کارشناسان ما در علاءالدین می توانند شما را در رابطه با اخذ ویزای دائم کانادا و مهاجرت به این کشور هدایت نمایند و این فرآیند را به برترین نحو ممکن برای شما سپری نمایند.

ویزای اقامت موقت کانادا

ویزای اقامت موقت کانادا یک مجوز ورود از جانب سفارت کانادا با مدت زمان محدود است که با توجه به نوع ویزا می تواند یک بار ورود یا چند بار ورود باشد. این نوع ویزا انواع مختلفی مانند ویزای جهانگردی کانادا، سوپر ویزای کانادا یا همان امکان ملاقات با فرزندان و نوه ها، ویزای کار کانادا، ویزای تحصیلی، ویزای دیپلماتیک یا سیاسی، ویزا با هدف تولد فرزند در کانادا، ویزای اهدای عضو و... است.

شما باید با آنالیز شرایط خود، تاریخچه سفر، مقدار سرمایه و اوضاع مالی، وابستگی های عاطفی و سایر شرایط، برترین نوع ویزا را درخواست دهید. بهتر است برای این کار از متخصصین این امر مشاوره گرفته و در راستای برترین روش ممکن متناسب با شرایطتان، نوع ویزای درخواستی را انتخاب کنید.

ویزای جهانگردی کانادا

ویزای جهانگردی یکی از انواع ویزاهای اقامت موقت در کانادا است. همانطور که از نام این ویزا پیداست، صرفا قابل استفاده برای جهانگرد ها می باشد و با این نوع ویزا، اجازه تحصیل یا کار در این کشور را نخواهید داشت. در واقع اگر قصد بازدید از کانادا با هدف گردشگری و سرگرمی یا بازدید از دوستان و خانواده خود در کانادا را دارید، ویزای گردشگری کانادا مناسب ترین نوع ویزا برای شماست. این نوع ویزا با شرایط عالی امکان بازدید از این کشور زیبا را به مدت 6 ماه متوالی برای شما فراهم می نماید. ویزای جهانگردی کانادا در حالت کلی به دو صورت یک بار ورود و مولتی وجود دارد.

ویزای جهانگردی یک بار ورود کانادا

در ویزای یک بار ورود یا سینگل کانادا، مسافر با هدف گردشگری فقط برای یک بار می تواند وارد خاک کشور کانادا شود و پس از خارج شدن از این کشور و قصد ورود دوباره به آن، مجدد احتیاج به دریافت ویزای جهانگردی دارد و ویزای قبلی اعتبارش را از دست خواهد داد. البته این قانون شامل خروج از کانادا و سفر مستقیم به آمریکا و سنت پیر و میکلون نمی شود.

ویزای جهانگردی چندبار ورود کانادا

ویزای جهانگردی مالتیپل یا مولتی کانادا که به ویزای 5 ساله کانادا نیز مشهور است، یکی از پرکاربرد ترین نوع ویزا برای سفر به کانادا است و با توجه به مزایای آن، بسیار مورد توجه واقع شده است. این نوع ویزا که کارشناسان ما در علاءالدین، تخصص خاصی در اخذ آن برای مسافران دارند، شرایط و قوانین خاص خود را دارد. ویزای جهانگردی مولتی کانادا امکان ورود و خروج نامحدود به این کشور را به مدت 5 سال فراهم می نماید و شخص می تواند با هر بار ورود به مدت نهایتا 6 ماه در این کشور اقامت داشته باشد. پس از هر 6 ماه باید از کانادا خارج شود و سپس دوباره وارد شود. در واقع اعتبار این ویزا برای ایرانیان 10 ساله است ولی از آنجایی که اعتبار پاسپورت ایرانی 5 سال است، نهایتا ایرانیان امکان استفاده از 5 سال آن را خواهند داشت و به محض تمام شدن اعتبار پاسپورت، ویزا نیز غیر معتبر خواهد شد.

شرایط ویزای جهانگردی کانادا

پس از این که نوع ویزای جهانگردی خود را انتخاب کردید، باید به دولت کانادا اثبات نمایید که قصد اقامت دائم و عدم ترک این کشور را نخواهید داشت. این کار به وسیله مدارک قابل ارائه که در ادامه عنوان می شود، امکان پذیر است. بعلاوه شما باید برای ورود به کانادا در سلامت کامل باشید و هیچ خطری برای این کشور و شهروندانش نداشته باشید. مدارکی ارائه دهید که هزینه کافی برای سفر خود را به راحتی تامین می کنید و وابستگی هایی در کشور خود دارید که قطعا به آن باز خواهید گشت. بعلاوه گفتنی است که به علت نبود سفارت کانادا در ایران، شما احتیاجمند انگشت نگاری و مراجعه به سفارت این کشور در کشورهای همسایه خواهید بود.

مدارک ویزای جهانگردی کانادا

مدارک لازم جهت اخذ ویزای گردشگری کانادا شامل مدارک شناسایی، تراول هیستوری، مدارک مالی، مدارک شغلی و دعوتنامه می شود که به طور دقیق به توضیح زیر می باشد.

مدارک شناسایی

  • اصل شناسنامه
  • اصل کارت ملی
  • در صورت متاهل بودن فرد، سند ازدواج
  • اصل گذرنامه با حداقل شش ماه اعتبار
  • 3 قطعه عکس 3.5/4.5 رنگی با زمینه سفید که حدبیشتر برای 6 ماه گذشته باشد و با گذرنامه ها و ویزاهای گذشته یکسان نباشد. بعلاوه عکس باید بدون لبخند، از روبه رو و گردی صورت کاملا معین باشد.

تراول هیستوری یا سابقه سفر

شخص درخواست نماینده حتما باید حداقل یک بار سابقه سفر به اروپا را در تاریخچه سفرهای خود داشته باشد. بعلاوه اگر در گذرنامه های گذشته مهر ویزا درج شده باشد، باید ارائه گردند.

مدارک مالی

  • سند یا اسناد ملکی قطعی به نام
  • پرینت بانکی یک ساله
  • تمکن مالی حداقل 400 میلیون تومان (نامه بانکی با امضای بانک و مهر شعبه)

اصل مدارک شغلی

  • کارمندان: فیش حقوقی 3 ماه آخر، عنوان شغلی، نامه مرخصی، فهرست بیمه رد شده در 6 ماه آخر، تاریخ آغاز کار، عایدی سالیانه، حکم کارگزینی
  • کارفرمایان: آگهی تاسیس، اساس نامه، آگهی تغییرات، آگهی تصمیمات و آگهی شرکت در روزنامه رسمی، آخرین فهرست مالیاتی پرداخت شده، فیش حقوقی و فهرست بیمه کارمندان در 3 ماه اخیر، نامه تمکن بانکی و گردش حساب شرکت در شش ماه اخیر
  • پزشکان: گواهی مطب، فهرست بیمه پرداختی پرسنل، کارت نظام پزشکی، فهرست مالیات پرداخت شده آخر
  • مشاغل آزاد: جواز کسب، پروانه بهره برداری، فهرست بیمه پرداختی و آخرین فهرست مالیات پرداخت شده
  • مهندسان: جواز ساخت یا پروانه نظام مهندسی
  • بازنشستگان: ارائه فیش حقوقی 3 ماه اخیر

دعوتنامه

دعوتنامه منحصر به فرد از شخصی در کانادا که دارای PR یا اقامت دائم این کشور است و بدهی در مورد مالیات های دولت کانادا ندارد.

مراحل دریافت ویزای جهانگردی کانادا 2022

اولین قدم برای دریافت ویزای کانادا، درخواست ویزا و ثبت نام است. است. برای این کار احتیاج است پس از ثبت نام در سایت رسمی سفارت کانادا یا مراجعه حضوری، فرم های مربوط به درخواست خود را به زبان انگلیسی تکمیل نمایید. به علت بسته شدن سفارت کانادا در ایران ثبت نام آنلاین برای ایرانیان مناسب تر است. پس از ثبت نام آنلاین باید مدارک خود را در سایت سفارت بارگذاری نمائید، سپس به وسیله ویزا کارت یا مستر کارت جهت پرداخت هزینه ویزا و انگشت نگاری و وقت سفارت اقدام نمایید. پس از گذراندن این دو مرحله با موفقیت با گذشت مدت زمانی، برگه ی تائید درخواستتان، به همراه کد رهگیری و نامه انگشت نگاری با زمان معین برای شما صادر می شود. شما باید در زمان مشخص شده، برای انگشت نگاری به سفارت کشور همسایه مانند سفارت کانادا در شهر آنکارا در ترکیه مراجعه کنید. پس از انجام بیومتریک (جمع آوری اثر انگشت و عکس چهره متقاضی) و مصاحبه، منتظر اعلام نتیجه خواهید ماند. این فرآیند در حدود 2 الی 6 ماه به طول می انجامد.

در نهایت پس از اعلام نتیجه نهایی، باید فرم تاییدیه را به همراه پاسپورت خود به سفارت تحویل دهید تا لیبل ویزا به پاسپورت شما چسبانده شود.

طی کردن این مراحل از نقطه آغاز تا لحظه دریافت ویزا با یاری کارشناسان ما، امری راحت و بی دغدغه خواهد بود. با سپردن اخذ ویزای خود به علاءالدین از صفر تا صد، نگران پر کردن صحیح فرم ها، نقصی مدارک مورد احتیاج پرونده، پرداخت هزینه ها به وسیله ویزا کارت یا مستر کارت، پرواز آنکارا یا اقامت در هتل های این شهر و تحویل پاسپورت و نامه تاییدیه جهت دریافت ویزا نخواهید بود. برای تحویل پاسپورت و نامه تاییدیه به سفارت، احتیاج به حضور شخص شما نمی باشد، پس علتی بر هزینه اضافه و سفر مجدد به کشور دیگر نیست. همکاران ما وظیفه پیکاپ پاسپورت یا همان ارسال پاسپورت و نامه تاییدیه به نمایندگی از طرف شما را به عهده می گیرند و با هزینه بسیار کمتر ویزای شما را دریافت می نمایند.

چه افرادی از انگشت نگاری کانادا معاف هستند؟

  • افراد بالای 80 سال
  • افراد کمتر از 14 سال
  • افراد مقیم کانادا
  • افراد با پاسپورت کانادا
  • دارندگان ویزای آمریکا
  • دیپلمات ها

علت ریجکت شدن یا رد شدن ویزای کانادا

ریجکت شدن یا رد شدن ویزا، یکی از ناخوشایندترین اتفاقات برای درخواست نماینده ویزا است که هزینه و زمان و انرژی زیادی برای آن متقبل شده و آینده خود را بر اساس این موضوع برنامه ریزی نموده است. ریجکت شدن دلایل بسیاری می تواند داشته باشد که در حالت کلی بیانگر این هستند که شخص به خوبی نتوانسته افسران مهاجرتی را در مورد بازگشت خود و ترک حتمی این کشور قانع کند یا ممکن است برای این کشور خطرساز باشد. این مسائل به موارد متعددی از قبیل نبود پیوند عاطفی قوی در مبدا، نداشتن مدارک مالی معتبر و دارایی کافی در مبدا، نداشتن مدارک شغلی معتبر در مبدا، کم سابقه بودن در سفر، واضح نبودن اهداف شخص از بازدید این کشور، هرگونه سوءسابقه کیفری و رفتارهای مخاطره آمیز در گذشته، نداشتن عایدی و تمکن مالی مناسب شخص دعوت نماینده و اطلاعات اشتباه در مدارک وابسته است.

رفع ریجکتی ویزای کانادا

برای رفع کردن ریجکتی ویزای کانادا، در واقع باید در صدد اقناع افسر و رفع کردن دلایل احتمالی رد شدن ویزا برآیید. برای این کار ابتدا اعتراض خود نسبت به رد شدن ویزا را ارائه می دهید. این اعتراض با توجه به نوع ویزای شما فرق دارد و امری حساس و سخت است. سپس با پرداخت هزینه های نو و تکمیل فرایند پیگیری، به رفع نواقص احتمالی پرونده خود می پردازید. انجام این کارها به تنهایی مشکل است و بهتر است از مشاوران با تجربه و متخصصان در این امر هدایت بگیرید.

هزینه ویزای جهانگردی 5 ساله کانادا

هزینه های دریافت ویزای جهانگردی مولتی کانادا با توجه به شرایط درخواست نماینده فرق دارد و شامل هزینه های تشکیل پرونده و تکمیل مدارک، هزینه های بیومتریک (انگشت نگاری و تصویربرداری)، بلیط هواپیما و اقامت در شهر محل سفارت و پیکاپ پاسپورت است. این هزینه ها به طور کلی به صورت زیر می باشد:

هزینه های تکمیل پرونده و پرداختی های بیومتریک و سایر هزینه های اولیه برای کسانی که برای اولین بار قصد سفر به کانادا را دارند، 550 دلار است. هم چنین برای کسانی که در گذشته ویزای کانادا داشته اند و دوباره قصد انجام آن را دارند یا سایر مواردی که احتیاج به انگشت نگاری ندارند، 400 دلار می باشد.

هزینه پیکاپ پاسپورت که شامل ارسال پاسپورت و نامه تایید به سفارت و دریافت ویزا است، 2 میلیون تومان می باشد.

گفتنی است به این مبالغ، هزینه سفر به سفارت جهت انگشت نگاری مانند سفر به آنکارا نیز افزوده می شود. مبلغ این سفر متناسب با تعداد روزهای سفر شما و نوع هتل و پرواز انتخابیتان، متغیر است.

نکات تکمیلی

  • مزایای ویزای توریستی 5 ساله کانادا: امکان ورود و خروج نامحدود به کانادا، اقامت حداکثر 6 ماه در هر بار ورود، اعتبار 10 ساله (متناسب با اعتبار پاسپورت ایرانی)، هزینه مقرون به صرفه در مقایسه با سایر انواع ویزا
  • مدارک مورد نیاز: علاوه بر مدارک ذکر شده در متن، توصیه می شود حسابی بانکی با موجودی حداقل 500 میلیون تومان، سند ملکی به نام متقاضی یا خانواده وی، و نامه بانکی تأیید تمکن مالی نیز ارائه شود.
  • مزایای استفاده از خدمات شرکت های مهاجرتی: کاهش بار مالی و زمانی، اطمینان از تکمیل صحیح مدارک، پیگیری فرآیند و دریافت ویزا به نمایندگی از متقاضی
  • نکات مهم پس از دریافت ویزا: رعایت مدت اقامت مجاز (حداکثر 6 ماه)، احتراز از هرگونه فعالیت غیرمجاز (کار یا تحصیل)، اطلاع به موقع از تمدید پاسپورت جهت تمدید ویزا

سخن پایانی

ویزای توریستی 5 ساله کانادا فرصتی ارزشمند برای سفر و مهاجرت ایرانیان است. با برنامه ریزی مناسب و دریافت مشاوره از متخصصان، می توان این ویزا را به سادگی اخذ کرد و از مزایای زندگی در کانادا بهره مند شد. امیدواریم این مقاله راهنمای مفیدی برای متقاضیان این ویزا باشد.

انتشار: 19 فروردین 1403 بروزرسانی: 19 فروردین 1403 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 823

به "ویزای توریستی 5 ساله کانادا؛ مسیر آسان و مطمئن برای سفر و مهاجرت ایرانیان" امتیاز دهید

1 کاربر به "ویزای توریستی 5 ساله کانادا؛ مسیر آسان و مطمئن برای سفر و مهاجرت ایرانیان" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای توریستی 5 ساله کانادا؛ مسیر آسان و مطمئن برای سفر و مهاجرت ایرانیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید