نکات و ایده های چیدمان پشتی منزل برای خانه بدون مبل و جایگاه!

به گزارش دیار سلمان، پشتی منزل که به نام های پشتی خانگی، پشتی دیواری یا پشتی خانه هم می شناسیم از زمان های قدیم تا کنون در خانه ایرانی ها استفاده می شده و بسیار محبوب است. با پیشرفت الگوهای چیدمان دکوراسیون داخلی منزل و بعلاوه سبک و سلیقه های مختلف، مبلمان و سرویس چوب تا حدی جای پشتی برای خانه را گرفتند. اما هنوز هم در منزل با سبک دکوراسیون داخلی سنتی، روستیک و کلاسیک محبوبیت و جایگاه ثابت خاص خود را دارد. امروزه پشتی ها نه تنها برای راحتی بلکه برای تزئین منزل مخصوصا خانه هایی که کفپوش آنها از فرش است استفاده می گردد. در این مطلب قصد داریم نکات و ایده های برای انتخاب و خرید پشتی چیدمان منزل بدون مبل و جایگاه را به شما آموزش دهیم. فقط توجه داشته باشید که منظور ما از پشتی لزوما پشتی های سنتی نیست. با ما همراه باشید.

نکات و ایده های چیدمان پشتی منزل برای خانه بدون مبل و جایگاه!

نکات و ایده های بسیار مهم چیدمان خانه با پشتی

تزیین خانه با پشتی تقریبا در هر نوع سبک دکوراسیون داخلی مخصوصا سبک های کلاسیک، روستیک و سنتی قابل اجراست. با توجه به اینکه تنوع طرح و نقش مدل پشتی برای خانه به مقدار تنوع طرح و نقش فرش نیست کمی انتخاب و چیدمان آن را سخت می نماید. اما به شما یاری می کنیم تا زیباترین چیدمان دکوراسیون داخلی منزل با پشتی داشته باشید.

  • انواع پشتی منزل از لحاظ جنس و مواد پر نماینده به دو نوع کرک و پرز و، الیاف تقسیم بندی می شوند. نوع کرک و پرز استحکام و ماندگاری بالاتری دارند و بخاطر سنگینی بیشتر موقع تکیه دادن تکان نمی خورند. اما نوع الیاف هم مزایای خاص خود را دارد. پشتی های الیاف دار، قابل شستشو هستند و وزن سبکتری هم دارند و به راحتی می توان الیاف داخل آنها را جدا کرد و رویه و داخل آن را شستشو داد.
  • پشتی منزل تازه به پشتی های می گویند که رویه پشتی آنها تراکم بالا دارند و 1200 و 1500 شانه هستند. نوع قدیمی تر آنها 700 شانه است که هواداران خاص خود را دارد. انواع 1200 و 1500 زیبایی ظاهری بیشتر و نقش و نگارهای متنوع تری دارند.
  • انتخاب پشتی خانه تازه باید متناسب با تراکم و شانه فرش منزل باشد. به اسم مثال در صورتی که فرش 700 شانه خریداری نموده اید، رویه پشتی 700 شانه هم انتخاب کنید در غیر این صورت اختلاف کیفیت بافت و ظاهر آن کاملا ناهماهنگ خواهد بود چه بسا اینکه طرح و نقش فرش 700 را نتوانید در رویه پشتی بالاتر پیدا کنید.
  • رنگ و طرح مدل پشتی منزل باید تا حد امکان با رنگ و طرح فرش تناسب داشته باشد. علت اینکه نمی توان گفت کاملا مشابه باشد این است که تنوع رویه پشتی به مقدار تنوع طرح و نقش فرش ها نیست و کمی با محدودیت روبرو هستید.
  • جنس و ضخامت نخ استفاده شده در ساخت رویه پشتی بسیار مهم است. برترین پشتی منزل نوعی است که رویه آن از جنس نخ اکریلیک هیت ست شده باشد. در این صورت تا سالیان طولانی ماندگار خواهد بود و حتی با شستن آن اتفاقی نخواهد افتاد.
  • برای پشتی چیدمان خانه بدون مبل باید دقت کنید که معمولا در این فضا فرش ها به طور کامل به دیوار نمی چسبند و معادل قطر پشتی فاصله پیدا می نمایند. فاصله هر پشتی از یکدیگر باید متناسب باشد و این برای مواقعی است که نتوانید تمام دیوارهای پذیرایی خود را با پشتی پر کنید. چیدمان پشتی در منزل باید به نحوی باشد که افراد موقع صحبت کردن با یکدیگر راحت باشند، اشراف کامل به محیط و تلویزیون وجود داشته باشد.
  • مدل پشتی سنتی منزل که معمولا به شکل استوانه ای با روکش های مختلف هستند با سبک دکوراسیون داخلی سنتی همخوانی بیشتری دارند.
  • تازهترین پشتی های منزل اخیرا با روکش های ترمه مرغوب مخصوصا با ترمه یزد به فروش می رسند. این نوع پشتی ها بسیار شیک و لوکس هستند و دکوراسیون منزل شما را متحول خواهند کرد. ماندگاری ترمه بسیار بالاست و زیبایی آن نسبت به رویه پشتی فرش قابل مقایسه نیست.
  • خانه پشتی دار در سبک دکوراسیون داخلی مدرن برای تزیین تخت های اتاق نشیمن استفاده می شوند. این مدل ها برترین گزینه برای تلفیق المان های سبک سنتی با سبک مدرن هستند. این نوع پشتی ها بسیار راحت هستند و نرمی مناسبی دارند.
  • خانه با پشتی فضای گرم و صمیمی ایجاد می نماید و در حالتی که فضای داخلی خود را خیلی شلوغ نکنید، تأثیر آن در زیباسازی دکوراسیون منزل بیش از پیش به چشم خواهد آمد. تمیز کردن پشتی در خانه و مراقبت از آنها به افزایش دوام و ماندگاری آنها یاری خواهد نمود.
منبع: اتاق
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 1857

به "نکات و ایده های چیدمان پشتی منزل برای خانه بدون مبل و جایگاه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات و ایده های چیدمان پشتی منزل برای خانه بدون مبل و جایگاه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید