مهاجرت به کانادا: راهنمای جامع برای یافتن شغل و زندگی در این کشور پهناور

به گزارش دیار سلمان، کانادا، کشوری زیبا و پهناور با طبیعت بکر و محیطی آرام و امن، همواره مقصد محبوب مهاجران از سراسر جهان بوده است. از جذابیت های طبیعی گرفته تا امکانات رفاهی و فرصت های شغلی متنوع، این کشور پتانسیل بالایی برای زندگی و کار دارد. اما آنچه برای موفقیت در این مسیر مهم است، شناخت دقیق از شرایط و ملزومات مهاجرت و کاریابی در کانادا است. این مقاله قصد دارد با ارائه جزئیات کاملی، شما را در طی این فرآیند همراهی کرده و به یک مهاجرت موفق و آسان کمک کند.

مهاجرت به کانادا: راهنمای جامع برای یافتن شغل و زندگی در این کشور پهناور

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

کشور کانادا در میان چمن زارهای و جنگل های زیبا و مسحور نماینده و در آغوش کوهستان های پربرف قرار گرفته است و به همین علت هر ساله افراد بسکمک برای سرگرمی و گشت و گذار با تور کانادا راهی این کشور پهناور کره زمین می شوند تا از جاهای دیدنی کانادا لذت ببرند. خوب است بدانید که این کشور را 3 اقیانوس بزرگ احاطه کرده و با ایالات متحده آمریکا در جنوب دارای طولانی ترین مرز زمینی و غیرنظامی جهان است. کانادا کشوری پهناور با جمعیتی بسیار کم مناسب افرادی ست که در جستجوی رفاه و آرامش هستند و شاید همین موضوع بزرگترین علت برای مهاجرانی شده است که قصد مهاجرت به کانادا را دارند. کانادا کشوری است با تاریخی نسبتا کوتاه که بیشتر آن، کوشش برای جلوگیری از هجوم آمریکایی ها بوده است. این کشور در ابتدا به وسیله وایکینگ ها به عنوان یک کشور راه اندازی شد و سپس در قرن پانزدهم به وسیله کاوشگران فرانسوی و بریتانیایی کشف شد و رفته رفته رفتارهای فرهنگی فرانسویان وارد فرهنگ ساکنین کانادا شد که در حال حاضر هم می توانید این خرده فرهنگ ها را در شهرهایی مانند کبک مشاهده کنید،

شرایط کار در کانادا برای ایرانیان

کانادا جامعه ای باز و فراگیر با امکانات مختلف رفاهی از زایمان در کانادا گرفته تا ویزای تحصیلی کانادا و بسکمک از فرصت های شغلی متنوع که ایرانیان با داشتن شرایط لازم می توانند راهی این کشور شوند. با این حال، قبل از شروع به جستجوی شغلی شما باید موارد خاصی را در نظر بگیرید. این مقاله به کسانی که مایل به مهاجرت به کانادا یا جابجایی در این کشور هستند کمک می نماید تا به بعضی از منابع و ابزارهای مفید جستجوی شغلی دسترسی داشته باشند. بدین منظور باید حتما در خصوص مهارت های جست و جوی کار، نحوه به دست آوردن موقعیت شغلی، استاندارد های محیط کار و فرهنگ محیط کار کانادا اطلاعات کافی کسب کنید.

کانادا به عنوان یک کشور مهاجرپذیر، فرصت های شغلی متنوعی را در اختیار افراد ماهر و متخصص قرار می دهد. در این میان، ایرانیان نیز با برخورداری از دانش و مهارت های لازم می توانند به راحتی در این بازار کار جذب شوند. اما برای داشتن یک شروع موفق، نیاز به آگاهی درباره روند اداری ورود به بازار کار، شناخت مشاغل مورد نیاز و همچنین آشنایی با فرهنگ و استانداردهای محیط کار در این کشور است.

اقدامات اداری جهت دریافت ویزای کاری کانادا

ایرانیان برای دریافت ویزای مهاجرتی به کانادا و بعلاوه کار کردن در کشور کانادا باید شماره بیمه اجتماعی (SIN) در اختیار داشته باشند. شما باید بلافاصله پس از رسیدن به کانادا، درخواست شماره SIN را ثبت کنید. شناسه ای است که به شما حق کار در کانادا می دهد و شما را واجد شرایط استفاده از طرح ها و دریافت مزایای دولتی می نماید. شماره بیمه اجتماعی یک شماره شخصی و محرمانه است که می توانید آن را از دفاتر خدمات کانادا (Service Canada)) دریافت کنید. برای دسترسی آسان به سرمایه خود و تسهیل شرایط زندگی نوتان در کانادا، باید در اسرع وقت یک حساب بانکی در کانادا باز کنید. این کار به شما اجازه می دهد تا تراکنش های مطمئن از جمله انتقال پول را از کشور مبدأ خود انجام دهید. با ارائه خدمات بانک ملی کانادا برای تازه واردین، شما می توانید یک حساب کاربری آنلاین باز کنید و قبل از خروج از کشور مبداء، به این حساب پول واریز نمایید و پس از ورود به کانادا به پول خود دسترسی داشته باشید. شما با این کار می توانید از صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های بانکی بهره مند شوید.

شغل خود را معین کرده و درباره رشته خود آگاهی کسب کنید: فرقی نمی نماید که شما در کدوم یک از شهرهای ایران و یا هر جای دیگری در جهان زندگی می کنید، عنوان شغلی فعلی شما لزوما مطابق با مشاغل کانادا نیست. شما می توانید با مراجعه به وب سایت طبقه بندی ملی مشاغل (NOC) عنوان صحیح شغل خود را پیدا کنید تا در بانک مشاغل با دیدگاه های کاری، گزینه های آموزشی، سطوح دستمزد و مهارت های مورد احتیاج خود آشنا شوید.

فهرستی از مشاغلی که به وسیله اتحادیه ها یا اصناف کانادا اداره می شوند را جستجو کنید، چرا که در کانادا، تعدادی از مشاغل مشمول قوانین خاص خود هستند. به عنوان مثال، پزشکان، پرستاران، مهندسین و معماران بر اساس نظام های حرفه ای اداره می شوند که قوانین مربوط به دسترسی به این مشاغل و بعلاوه مهارت ها و مدارک مورد احتیاج را معین می نمایند. بعضی از دیگر شاغلان مانند برقکارها، اپراتورهای جرثقیل، لوله کش ها و یا رانندگان وسایل نقلیه سنگین نیز تحت این نوع مقررات قرار می گیرند. اگر شغل شما هم در رده این مشاغل باشد، باید در اسرع وقت با سازمان یا صنف مربوطه تماس بگیرید.

از منابع جستجوی شغلی بهره بگیرید، بعضی از وب سایت ها در معرفی موقعیت های شغلی و آگهی های استخدام تخصص دارند. این وب سایت ها مشاغلی را که در دسته های مختلف (نوع شغل، منطقه، بخش و غیره) طبقه بندی شده اند، ارائه می دهند و نمایه خوبی از پروفایل های جستجونمایندگان شغلی برای کارفرمایان نمایش می دهند. معرفی موقعیت های شغلی بعلاوه شما را در درک بهتر اصطلاحات مرتبط با شغل مورد نظر که در طول مصاحبه یا در هنگام آماده سازی رزومه مفید است، کمک می دهد. منابع دیگری نیز وجود دارند که می توانند در جستجوی شما مفید باشند. بعضی از نمایشگاه های شغلی در خارج از کشور دارای یک بخش مربوط به کانادا هستند، در حالی که وب سایت بانک مشاغل کانادا روزانه دوهزار شغل نو معرفی می نماید که بسکمک از آن ها در حوزه خدمات شهری و خدمات عمومی کانادا هستند. پس قبل از رفتن به کانادا، به طور مستقیم با کارفرمایان حرفه ای و خاص تماس برقرار کنید. هنگامی که شما با یک نگرش واقعی با کارفرما ارتباط داشته باشید، نشان می دهید که چقدر در خصوص شغل موردنظر جدی هستید و این تاثیر بسیار خوبی خواهد داشت.

یک رزومه و cover letter مناسب برای کانادا بنویسید، از هر گونه اشاره ای به سن و شرایط زناشویی خود اجتناب کنید و عکسی را به رزومه خود ضمیمه نکنید. بعلاوه، رزومه شما نباید بیشتر از سه صفحه باشد. واضح و مختصر بنویسید و بیشتر از طرح ظاهری، بر روی محتوای آن تمرکز کنید. در واقع ارائه یک طراحی ساده و معمولی برای رزومه مناسب است، مگر اینکه خلاقیت یکی احتیاجهای اصلی شغلی باشد که برای آن درخواست می دهید. کارفرمایان کانادایی از رزومه هایی که همراه با یک نامه شخصی و کاور لتر هستند و صلاحیت های شما را بهتر نشان می دهند، استقبال بیشتری می نمایند. در کاور لتر به طور واضح اطلاعات تماس خود و اطلاعات مربوط به مشاغل گذشته را ذکر نمایید. ساختن یک صفحه LinkedIn نیز ابزاری مفید است. اطمینان حاصل کنید که نگارش انگلیسی شما برای تمام این اسناد بی عیب و نقص است و در صورت لزوم آنها را مجددا آنالیز نمایید.

یکی از مهم ترین گام ها در مسیر مهاجرت کاری به کانادا، اخذ ویزای کار مناسب است. این امر نیازمند طی کردن فرآیندهای اداری خاصی از جمله دریافت شماره بیمه اجتماعی (SIN)، افتتاح حساب بانکی و همچنین شناسایی و معرفی مشاغل متناسب با تخصص و تجربیات خود می باشد. انجام به موقع این اقدامات، نه تنها روند مهاجرت را تسهیل می کند بلکه در آغاز زندگی جدید در کانادا نیز به شما کمک خواهد کرد.

بازار کار کانادا برای کسانی که برای مهاجرت کاری اقدام می نمایند

مصاحبه ها و استخدام: این روند در کانادا سلسله مراتب کمتری نسبت به سایر کشورها وجود دارد. کارفرمایان اغلب به ویژگی های شخصی و مهارت های حرفه ای شما علاقمندند و در پی استخدام کسانی هستند که کنجکاو و فعال باشند. در طول یک مصاحبه شغلی برترین حالت خود را داشته باشید و آزادانه از آنها سوال کنید، این کار علاقه شما را به تیم و چالش های شرکت نشان می دهد.

مقیاس دستمزد و هزینه های زندگی: داشتن انعطاف پذیری هنگام شروع به کار در کانادا، می تواند به شما کمک کند تا به سرعت از نردبان افزایش حقوق بالا بروید، چرا که کوشش برای داشتن دستمزد کافی و متعادل از شروع، کاری سخت است. شما بعلاوه باید هزینه های زندگی را در نظر بگیرید، تفاوت های مهمی بین شهرها و استان های کانادا به ویژه در خصوص قیمت مسکن وجود دارد. با یک حقوق یکسان، قدرت خرید واقعی شما ممکن است بسته به محل اقامت و زندگیتان متفاوت باشد. موتورهای جستجو به شما کمک خواهند کرد تا میانگین حقوق و دستمزد را به تفکیک شغلی در هر استان پیدا کنید.

حقوق و استانداردهای کار(حداقل حقوق، برنامه های کاری و مرخصی استعلاجی)، در کانادا، قوانین فدرال و استانی با تنظیم ساعات کاری، حداقل حقوق، استانداردهای ایمنی و سلامت و مرخصی زایمان و چیزهای دیگر، از کارگران و کارفرمایان حمایت می نمایند. هر استان حداقل دستمزد تضمین شده برای خود را معین می نماید. علاوه بر این، کارکنان بر اساس معلولیت، قومیت، جنسیت، مذهب یا گرایش جنسی دچار تبعیض نمی شوند.

کارکنان مستقل: کارمند مستقل، خود اشتغال یا همان فریلنسر، همگی اصطلاحاتی هستند که برای معین کردن طبقه ای از نیروی کار در حال توسعه در کانادا به کار می روند. با کار کردن برای خودتان می توانید از ساعات کار انعطاف پذیر و آزادی بیشتر لذت ببرید. با این حال، شما به عنوان یک فرد کارآفرین در نظر گرفته خواهید شد و باید بعضی از الزامات اجرایی و مالیاتی را رعایت کنید. علاوه بر این، شما مستحق دریافت مزایای کارکنان حقوق بگیر از جمله طرح های بازنشستگی، انواع خاصی از بیمه و مرخصی با حقوق نمی شوید. در این شرایط دریافت وام مسکن نیز دارای روند پیچیده تری خواهد بود.

اشتغال پس از انقضای اولین ویزای کانادا، اگر قبل از انقضای ویزای کار برای تمدید آن اقدام کنید، شما مجاز به ادامه فعالیت های حرفه ای خود خواهید بود. در طول این مدت، شما باید در کانادا بمانید و تمام شرایط مجوز کار اولیه خود را برآورده کنید. برای مثال، اگر مجوز کار شما مشروط به کار کردن برای یک کارفرمای خاص بوده است، باید به کار کردن برای آن کارفرما ادامه دهید.

از دیگر نکاتی که می تواند در کاریابی کانادا کمک حال شما باشد: این است که به زبان انگلیسی مسلط شوید. بسته به جایی که شما در کانادا زندگی می کنید، دانستن زبان فرانسوی هم می تواند یک امتیاز باشد. برای مثال در کبک، بسکمک از کارفرمایان به این مهارت احتیاج دارند. صرف نظر از نوع کار یا مقدار حقوق، هر چه سریع تر وارد بازار کار شوید. انجام این کار به شما کمک خواهد نمود تا ارتباطاتی ایجاد کرده و بار مالی خود را کاهش دهید. به جای اینکه منتظر پاسخ یک رزومه برای شغل رویایی تان باشید، تعداد زیادی رزومه به کارفرمایان مختلف ارسال نمایید. یافتن شغل بخش مهمی از شروع یک زندگی نو در یک کشور نو است. اکنون که از امکانات و روش های موجود برای یافتن شغل آگاهی یافتید، می توانید گام های بعدی را به سمت یک ماجراجویی حرفه ای در کانادا بردارید.

پس از طی کردن مراحل اداری، مرحله بعدی یافتن شغل مناسب در کانادا است. این امر نیازمند آگاهی از روند مصاحبه های استخدامی، مقیاس دستمزدها و همچنین قوانین و استانداردهای کاری در این کشور می باشد. همچنین داشتن انعطاف پذیری در شروع کار و استفاده از منابع متنوع جستجوی شغل، می تواند به شما در این زمینه یاری رساند.

سخن پایانی

مهاجرت به کانادا و آغاز یک زندگی جدید در این کشور پهناور، می تواند تجربه ای ارزشمند و هیجان انگیز باشد. با داشتن آگاهی کافی از شرایط و ملزومات مهاجرت کاری، می توانید گام های محکمی در این مسیر بردارید و به موفقیت های شغلی و زندگی آرام در این کشور دست یابید. امیدواریم این مقاله بتواند راهنمای مناسبی برای شما در طی این فرآیند باشد.

انتشار: 19 فروردین 1403 بروزرسانی: 19 فروردین 1403 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 443

به "مهاجرت به کانادا: راهنمای جامع برای یافتن شغل و زندگی در این کشور پهناور" امتیاز دهید

1 کاربر به "مهاجرت به کانادا: راهنمای جامع برای یافتن شغل و زندگی در این کشور پهناور" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت به کانادا: راهنمای جامع برای یافتن شغل و زندگی در این کشور پهناور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید