طرز تهیه موچی شکلاتی و ساده با آرد برنج ایرانی

به گزارش دیار سلمان، موچی یک دسر خوشمزه ژاپنی است که قیمت بالایی دارد، اما خودتان می توانید به راحتی با هزینه کم آن را در خانه درست کنید.

طرز تهیه موچی شکلاتی و ساده با آرد برنج ایرانی

با پیشرفت تکنولوژی و تاثیر فضای مجازی بر زندگی هر یک از ما، ذائقه بسیاری از افراد نیز تغییر یافته و بسیاری از آن ها دوست دارند غذاها و دسرهای کشورهای مختلف را امتحان نمایند؛ موچی جزو یکی از برترین دسرهای کره ای است که امروزه در ایران نیز هواداران بسیاری دارد؛ برای طرز تهیه موچی به روش کره ای، به یک سری از مواد غذایی خاص احتیاج دارید که در این صورت هزینه شما برای درست کردن این دسر خوشمزه بالا می رود؛ به همین منظور در این مطلب از خبرنگارانمگ قصد داریم طرز تهیه موچی با آرد ایرانی را به شما آموزش دهیم. اگر به این شیرینی کره ای علاقه دارید با ما همراه باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه موچی روی گاز

  • آرد برنج ایرانی: 100 گرم
  • پودر قند یا شکر: 50 گرم
  • آب: 3/4 لیوان دسته دار فرانسوی
  • رنگ خوراکی: چند قطره
  • میوه یا مربای دلخواه: به مقدار دلخواه (برای داخل موچی)
  • نشاسته ذرت: به مقدار لازم

طرز تهیه موچی کره ای

با توجه به اینکه قیمت شیرینی موچی بالا است، اگر علاقه داشته باشید آن را تست کنید یا اینک قبلا تست نموده اید و الان به یکی از هواداران این شیرینی تبدیل شده اید، در ادامه دو روش آسان و کم هزینه طرز تهیه موچی ساده و شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد.

مرحله اول طرز تهه موچی ساده

برای تهیه این شیرینی لطیف و خوشمزه در ابتدا ضروری است خمیر آن را آماده کنید؛ شیوه درست آماده کردن خمیر، نقش بسیار زیادی در خوشمزگی این شیرینی دارد؛ برای این کار در ابتدا ضروری است آرد برنج ایرانی را در دو مرحله الک کنید و بعد با شکر یا پودر قند مخلوط نموده و یه آن آب اضافه کنید. سپس مواد به دست آمده را ورز دهید تا خمیری یکدست و لطیف به دست آید.

مرحله دوم

در این مرحله در یک قابلمه تا نیمه آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش آید؛ سپس موچی ها را درون یک آبکش قرار داده و درون آب جوش به مدت 15 ذقیقه درون قابلمه بگذارید؛ در این فاصله حتما از دم کنی بهره ببرید تا موچی ها به خوبی بخارپز شوند.

مرحله خاتمهی طرز تهیه موچی ساده

بعد از بخارپز شدن خمیر، آن را از قابلمه بیرون آورده و روی یک سطحی که نشاسته ریخته اید قرار دهید و آن را ورز دهید تا به خوبی منسجم گردد. در نهایت از خمیر به مقدار یک گردو بردارید و بین دستانتان بچرخانید تا گرد گردد؛ در خاتمه نیز می توانید داخل خمیر را با انواع مغزها یا میوه های دلخواه پر کنید و دوباره دایره ای شکل فرم دهید.

طرز تهیه موچی شکلاتی با آرد برنج ایرانی

  • آرد برنج ایرانی: 10 قاشق غذاخوری
  • پودر قند یا شکر آسیاب شده: 5 قاشق غذاخوری
  • شیر: 1 لیوان دسته دار فرانسوی
  • خامه: 1 لیوان دسته دار فرانسوی
  • شکلات تلخ: 1 بسته
  • نشاسته ذرت: 5 قاشق غذاخوری

طرز تهیه موچی شکلاتی

اگر به دسر و شیرینی های شکلاتی علاقه دارید؛ اینبار می تواند موچی را به شیوه متفاوت درست کنید. برای تهیه این مدل موچی می توانید از بستنی کاکائویی یا شکلات ذوب شده برای درون آن بهره ببرید.

مرحله اول

برای تهیه این مدل موچی در ابتدا ضروری است شکلات تخته ای را خرد کنید و در یک کاسه بریزید و به روش بنماری ذوب کنید. سپس مواد خشک مانند پودر قند، نشاسته و آرد برنج را در ظرف جداگانه ریخته و با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم طرز تهیه موچی شکلاتی

در این مرحله شیر را به مخلوط آرد اضافه نموده و خوب هم بزنید تا غلظت مواد شبیه به ماست روان گردد. بعد از آن ضروری است تا خامه و شکلات ذوب شده را به ترکیب اضافه کنید.

مرحله سوم

بعد از آماده شدن مواد، آن را درون تابه تغلون ریخته و روی شعله ملایم قرار دهید و مواد را مدام هم بزنید تا مانند یک خمیر، وسط تابه جمع گردد و بعد از روی حرارت بردارید.

مرحله خاتمهی

روی سطح کورد نظر ارد بریزید و خمیر را مانند طرز تهیه موچی ساده، به خوبی ورز دهید؛ سپس از مواد به مقدار دلخواه بردارید و داخل آن را با شکلات پر کنید و برای 20 دقیقه در یخچال استراحت دهید.

نکات و فوت وفن های طرز تهیه موچی با آرد برنج

  • برای انسجام بیشتر خمیر موچی با آرد برنج، بهتر است خمیر را بعد از آماده کردن به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.
  • برای طعم بهتر موچی می توانید از پنیر بدون نمک یا پنیر ماسکارپونه برای داخل آن استفاده می کنید.
  • در نهایت گفتنی است که طرز تهیه موچی با آرد گندم مانند طرز تهیه آن با آرد برنج است.
  • برای طرز تهیه موچی ساده، احتیاجی به استفاده از شکلات و رنگ خوراکی در طرز تهیه موچی نیست.
منبع: پیام دلتا
انتشار: 3 شهریور 1402 بروزرسانی: 3 شهریور 1402 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 2383

به "طرز تهیه موچی شکلاتی و ساده با آرد برنج ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه موچی شکلاتی و ساده با آرد برنج ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید