شهر زیبای تورنتو؛ دریایی از جاذبه های گردشگری

به گزارش دیار سلمان، تورنتو، قلب تپنده کانادا، شهری پر از زندگی و تنوع فرهنگی است که هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به سوی خود می‌کشاند. این شهر زیبا با معماری مدرن و تاریخی خود، مملو از جاذبه‌های گردشگری است که هر بازدیدکننده‌ای را مسحور می‌کند. از برج‌های بلند و آسمان‌خراش‌ها گرفته تا موزه‌های پر از آثار هنری، پارک‌های سرسبز و بازارهای رنگارنگ، تورنتو همه چیز را برای یک تجربه گردشگری کامل دارد.

شهر زیبای تورنتو؛ دریایی از جاذبه های گردشگری

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

تورنتو مرکز استان انتاریو و پرجمعیت ترین شهر کاناداست که اماکن سرگرمیی و دیدنی بسیاری دارد علیرغم اینکه تورنتو یکی از بزرگ ترین شهرهای کانادا می باشد، مسیریابی در این شهر به دلیل نزدیکی نسبی اغلب مکان های دیدنی و پوشش مسافت های دور با مترو تقریبا راحت می باشد.

چند جاذبه های دیدنی تورنتو که نباید از دست داد

سرگرمیات شهر تورنتو باعث شده سالانه بسیاری برای اخذ ویزای گردشگری کانادا اقدام کنند تا از دیدن طبیعت زیبا و جاذبه های گردشگری متعدد و متنوع این شهر و دیگر شهرهای کانادا دیدن کنند.

در ادامه به بررسی برخی از مجذوب کننده ترین موزه ها، گالری ها و مراکز خرید این شهر پرداخته ایم، که نه تنها برای مسافران کارآمد خواهد بود بلکه اشخاصی که به قصد کار در کانادا و یا تحصیل در کانادا به تورنتو مهاجرت کرده اند نیز می توانند در زمان های آزاد خود به این سرگرمیات بپردازند.

برج CN تورنتو

یکی از جاذبه های دیدنی تورنتو، برج CN است که یکی از اصلی ترین نمادهای شهر تورنتو می باشد، در مرکز این شهر واقع شده وتقریبا از همه جای تورنتو قابل دیدن است؛ ارتفاع 553 متری این برج موجب شده که از بالای آن بتوان کل شهر را دید.

برای رسیدن به بالاترین نقطه برج و لذت بردن از چشم انداز ها زیبایی که از آن ارتفاع قابل دیدن هستند باید از آسانسور شیشه ای این برج استفاده کنید.

از جمله موارد جالب دیگری که در این برج قرار گرفته می توان به پیاده روی با طناب روی لبه یا Edge Walk در ارتفاع 365 متری و غذا خوردن در رستوران گردان واقع در ارتفاع 351 متری نیز اشاره کرد.

موزه سلطنتی انتاریو (ROM)

موزه رویال یا همان موزه سلطنتی به دلیل برگزاری نمایش های مشهور جهان، از نظر بین المللی از معروفیت و اعتبار بالایی برخوردار بوده و یکی از بزرگ ترین موزه های کاناداست که ارائه دهنده مجموعه کاملی از فرهنگ و هنر کشورهای جهان در سراسر تاریخ می باشد.

آکواریوم ریپلی کانادا

در این آکواریوم که در نزدیکی پایین ترین قسمت برج CN واقع شده است، بیش از 16000 گونه مختلف از آبزیان و جانداران دریایی شگفت انگیز قرار دارند که با نور پردازی منحصر به فرد قابل مشاهده هستند.

مجذوب کننده ترین ویژگی این آکواریوم، امکان قدم زدن در قسمت تونل زیردریایی آن در کنار عروس دریایی ها، سفره ماهی، کوسه و دیگر موجودات آبزی است.

گالری هنر انتاریو (AGO)

گالری هنر انتاریو شناخته شده به نام Art Gallery Of Ontario که یکی از بزرگ ترین موزه های واقع در آمریکای شمالی می باشد بیش از 95000 اثر هنری از سراسر جهان را در خود جای داده است. معماری ساختمان این گالری تلفیقی از معماری سنتی و معماری مدرن می باشد.

آبشار نیگارا

آبشار نیاگارا در حقیقت در تورنتو نیست و با فاصله 1 ساعت و نیم از این شهر قرار گرفته، در صورتی که این امکان برای شما وجود ندارد که با خودروی شخصی از این آبشار دیدن کنید می توانید از تورهای گردشگری آبشار نیاگارا استفاده کنید که امکاناتی از قبیل هتل، سرویس رفت و آمد و سفر دریایی هورن بلوئر را به مسافران ارائه می دهد.

این تورهای گردشگری در برخی از منطقه ها سیاحتی پرطرفدار مثل جریان تندآب Whirlpool Rapids، Floral clock و شهرک ساحلی Niagara On The Lake توقف می کند.

باغ وحش تورنتو

باغ وحش تورنتو هم یکی از جاذبه های دیدنی تورنتو است. این باغ وحش مجموعه متنوع و کاملی از بیش از 5000 حیوان می باشد گونه های جانوری متعددی را در خود جای داده است.

این باغ وحش شامل 7 بخش اصلیست که با شبیه سازی طبیعت و اقلیم نقاط مختلف جهان فضای مناسبی را برای نگهداری انواع حیوانات فراهم کرده است.

بازار سنت لارنس

بازار سنت لارنس از جاذبه های دیدنی تورنتو است.فروشندگان در این بازار انواع فرآورده های غذایی، گل و گیاه و محصولات ویژه را عرضه می کنند.

این ساختمان در سال 1850 و به عنوان یک مکان برای اجتماعات عمومی و برگزاری کنسرت ها تاسیس شد و سپس در سال 1967 به منظور استفاده به عنوان بازار و گاهی فیلمبرداری سکانس های سینمایی و تلویزیونی بازسازی شد.

به طور کلی محله ای که این بازار در آن واقع شده ساختمان های دیدنی بسیاری نیز دارد که پس از بازدید کامل از بازار سنت لارنس می توانید از سایر این بناها مثل ساختمان گودرهام واقع در خیابان چرچ نیز دیدن کنید.

منطقه دیستیلری

منطقه دیستیلری که اخیرا به منظور تبدیل به مکانی جهت خرید و سرگرمی مسافران و شهروندان بازسازی شده است، امروزه گالری ها، استودیوهای هنری، فروشگاه های لباس و رستوران های بسیاری در این منطقه واقع شده اند.

رویدادهای سرگرمیی بسیاری در این منطقه رخ می دهند ولی محبوب ترین آن ها بازار کریسمس است که به صورت سالیانه برگزار می گردد. به طورکلی یکی از بهترین زمان ها برای بازدید از این بازار در زمان کریسمس می باشد چراکه علاوه بر نصب درخت کریسمس در میدان این منطقه و فروش هدیه های کریسمس در غرفه های چوبی، رستوران ها سرویس خود را در فضای باز نیز ارائه می دهند.

کازا لوما

معماری ساختمان کازا لوما که یادآور قلعه های قرون وسطایی می باشد در سال 1914، از طریق میلیونر کانادایی به نام سر هنری پلت و به منظور استفاده بیشتر از درآمدزایی آبشار نیاگارا ساخته شده است.

امکان بازدید از این عمارت که امروزه تبدیل به موزه شده است نیز برای همگان فراهم می باشد و یکی از جاذبه های دیدنی تورنتو است.

ساختمان شهرداری و میدان ناتان فلیپس

ساختمان شهرداری در میدان ناتان فلیپس واقع شده است، این میدان وسیع شامل یک مجسمه برنزی و یک حوضچه مصنوعی می باشد که در زمستان از این حوضچه به عنوان پیست اسکی استفاده می گردد و یکی از جاذبه های دیدنی تورنتو است.

مرکز خرید سی اف ایتون سنتر تورنتو

این مرکز خرید مدرن باید قطعا یکی از انتخاب های شما برای خرید کردن از برندهای بزرگ باشد.

این مجتمع تجاری علاوه بر پوشش دادن بیشتر برندهای محبوب و مطرح و داشتن ایستگاه متروی اختصاصی، کافه ها و رستوران های بسیاری نیز دارد.

میدان یانگ دانداس

میدان یانگ دانداس به تقلید از میدان نیویورک و در سال 2002 ساخته شده است و یکی از جاذبه های دیدنی تورنتو است. این میدان در زمان غروب و شب با روشن کردن تابلوهای نئونی ظاهر چشم اندازی را ایجاد می کند.

همچنین در هنگام بازدید از این میدان می توانید به رستوران های اطراف نیز سر زده و غذا میل کنید.

فستیوال بین المللی فیلم تورنتو (TIFF)

یکی از مهمترین رویدادهایی که سالانه در تورنتو برگزار می گردد جشنواره بین المللی فیلم تورنتو می باشد.

در صورتی که طرفدار سینما هستید این جشنواره فرصت خوبی برای شما خواهد بود تا به دیدنی فیلم های تازه یا دیدار با هنرپیشگان موردعلاقه خود بپردازید.اینجا هم یکی از جاذبه های دیدنی تورنتو است.

بازار کنزینگتون

این بازار در روزهای گرم تابستان، با بوی عود و صدای آواز نوازندگان خیابانی حال و هوای چند فرهنگی این منطقه را به شما منتقل می کند. علاوه بر عرضه محصولات مختلف در این بازار، کافه ها و رستوران های مربوط به انواع فرهنگ های جهان نیز در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گیرد.

موزه آقا خان

فعالیت این موزه که در یک ساختمان مدرن واقع شده است، به هنرهای اسلامی اختصاص داده شده است.

آثار این موزه مربوط به قرون 9 تا 19 میلادی و برای دوره های تاریخی متعدد می باشد و آغاز جمع آوری آن ها به دهه 50 میلادی بر می گردد و از طریق شاهزاده صدرالدین آقاخان و شاهزاده خانم کاترین آقاخان آغاز شده است.

های پارک

های پارک فضای سبز حدود 165 هکتاری خود را به صورت باغ های زیبای متعدد و متنوع، مسیرهای سرسبز، پل های طبیعی و برکه ها و جویبارها به بازدیدکنندگان ارائه می دهد.

همچنین یکی از رویدادهای محبوبی که سالانه در این پارک اتفاق می افتد، برگزاری نمایش شکسپیر در های پارک در ماه های جولای و آگوست می باشد.

جزایر تورنتو

اگر قصد دارید کمی از فضای شهری تورنتو فاصله بگیرید و چرخی به اطراف نیز بزنید، بازدید از جزایر اطراف تورنتو می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

علاوه بر بازدید از طبیعت زیبای این جزایر، امکان استفاده از سرگرمیات آبی، دوچرخه سواری و پیاده روی نیز برای شما فراهم خواهد بود.

مرکز علوم انتاریو

این مرکز علمی اغلب مناسب بازدید خانوادگی می باشد و بخش هایی را برای سرگرمیات و سرگرمی های کودکان نیز اختصاص داده است. ساخت این مرکز در سال 1969 به سرانجام رسیده ولی با بازدید از این مکان می توانید از به روز ترین و آخرین پیشرفت های همه علوم اعم از صنعت تکنولوژی، هواشناسی، فیزیک، زیست شناسی و … مطلع شوید.

تالار مشاهیر هاکی

ورزش هاکی در میان ایرانیان طرفداران چندانی ندارد ولی در صورتی که علاقه مند به این ورزش یا اطلاع از تاریخچه آن می باشید می توانید به تالار مشاهیر هاکی سر بزنید تا در خصوص این ورزش، بازیکنان آن، تیم ها و افتخارات تورنتو در این ورزش مثل جام استنلی دیدن کرده و اطلاعات کسب کنید.

کوچه گرافیتی

یکی از دلایل محبوبیت کوچه گرافیتی بین شهروندان کانادا، فیلمبرداری برخی از صحنه های از سریال کمدی Rick Mercer Report در این منطقه می باشد.

شما نیز به عنوان گردشگر می توانید به این کوچه سر بزنید و در فضای زیبا و متنوع این کوچه عکس هایی از خود و دیوارهای جالب توجه کوچه گرافیتی ثبت نمایید.

راجرز سنتر

راجرز سنتر که یکی از جاذبه های دیدنی تورنتو است ورزشگاه عظیمیست با سقف جمع شونده که در مجاورت برج CN واقع شده است.

ساخت این مرکز ورزشی که بیش از 10000 تماشاچی را در خود جای می دهد، در سال 1989 تکمیل شده.

همچنین در صورتی که علاقه مند به مشاهده مسابقات ورزشی هستید، اقامت در هتل تورنتو ماریوت سیتی سنتر می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد چراکه اتاق های این هتل چشم انداز کاملی به زمین این مرکز ورزشی دارند.

نکات تکمیلی

1: یکی از نمادهای شهر تورنتو، برج CN است که با ارتفاع 553 متری خود، از هر نقطه‌ای در شهر قابل مشاهده است. این برج غول‌پیکر، چشم‌اندازهای خیره‌کننده‌ای از شهر را به نمایش می‌گذارد و امکانات جذابی مانند پیاده‌روی با طناب در ارتفاع 365 متری و رستوران گردان در ارتفاع 351 متری را ارائه می‌دهد.

2: موزه سلطنتی انتاریو (ROM) یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های کانادا است که مجموعه‌ای کامل از فرهنگ و هنر کشورهای مختلف را در طول تاریخ به نمایش می‌گذارد. این موزه با برگزاری نمایشگاه‌های مشهور جهانی، از اعتبار بین‌المللی برخوردار است.

3: آکواریوم ریپلی کانادا، یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی تورنتو است که در آن بیش از 16,000 گونه مختلف از آبزیان و جانداران دریایی شگفت‌انگیز با نورپردازی منحصربه‌فرد به نمایش درآمده‌اند. قدم زدن در تونل زیردریایی این آکواریوم در کنار کوسه‌ها، عروس‌دریایی‌ها و سایر موجودات آبزی، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است.

4: گالری هنر انتاریو (AGO) یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های آمریکای شمالی است که بیش از 95,000 اثر هنری از سراسر جهان را در خود جای داده است. معماری این گالری تلفیقی از سبک‌های سنتی و مدرن است و فرصتی منحصربه‌فرد برای کشف آثار هنری ارزشمند فراهم می‌کند.

5: آبشار نیاگارا، یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی در نزدیکی تورنتو است. این آبشار که در فاصله 1.5 ساعت از شهر قرار دارد، می‌تواند با تورهای گردشگری ویژه که امکانات رفت و آمد، اقامت و سفر دریایی را ارائه می‌دهند، بازدید شود.

6: باغ وحش تورنتو با بیش از 5,000 گونه جانوری، یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی این شهر است. این باغ وحش شامل 7 بخش اصلی است که با شبیه‌سازی اقلیم و طبیعت نقاط مختلف جهان، فضای مناسبی را برای نگهداری انواع حیوانات فراهم کرده است.

7: بازار سنت لارنس، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای تورنتو، فرصتی منحصربه‌فرد برای تجربه فرهنگ و سنت‌های متنوع این شهر است. در این بازار، فروشندگان انواع محصولات غذایی، گل و گیاه و صنایع دستی را عرضه می‌کنند.

8: منطقه دیستیلری، یک مرکز فرهنگی و تفریحی جذاب در تورنتو است که شامل گالری‌های هنری، استودیوها، فروشگاه‌های لباس و رستوران‌های متنوع می‌شود. این منطقه در فصل کریسمس، با برگزاری بازارهای ویژه و نصب درخت کریسمس، جلوه‌ای زیبا و رویایی می‌یابد.

9: کازا لوما، یک عمارت تاریخی که در سال 1914 ساخته شده، امروزه به موزه‌ای تبدیل شده است. معماری این ساختمان که یادآور قلعه‌های قرون وسطایی است، بازدیدکنندگان را به گذشته‌ای دور می‌برد و فرصتی برای کشف تاریخ و فرهنگ کانادا فراهم می‌آورد.

10: مرکز علوم انتاریو، مکانی ایده‌آل برای خانواده‌ها و کودکان است. در این مرکز، آخرین پیشرفت‌های علمی در زمینه‌های مختلف از جمله تکنولوژی، هواشناسی، فیزیک و زیست‌شناسی به نمایش درآمده است و فرصت‌های سرگرمی و یادگیری برای همه گروه‌های سنی فراهم شده است.

11: فستیوال بین‌المللی فیلم تورنتو (TIFF)، یکی از مهم‌ترین رویدادهای سالانه این شهر است که طرفداران سینما را از سراسر جهان به خود جلب می‌کند. این جشنواره فرصتی استثنایی برای تماشای آخرین آثار سینمایی و دیدار با ستارگان هالیوودی است که نباید از دست داد.

12: بازار کنزینگتون، یکی دیگر از جاذبه‌های چندفرهنگی تورنتو است. این بازار رنگارنگ، بوی عطرآگین ادویه‌ها و صدای موسیقی‌های خیابانی را با هم تلفیق می‌کند و فرصتی بی‌نظیر برای تجربه فرهنگ‌های مختلف و خرید محصولات منحصربه‌فرد ارائه می‌دهد.

13: موزه آقاخان، با تمرکز بر هنرهای اسلامی، پنجره‌ای به سوی تمدن‌های کهن و زیبایی‌های هنری آن‌هاست. این موزه میراث غنی فرهنگی و هنری را در یک ساختمان مدرن به نمایش می‌گذارد و بازدیدکنندگان را به سفری عمیق در تاریخ دعوت می‌کند.

14: پارک های تورنتو، از جمله های پارک، فضاهای سبز و سرسبزی هستند که در دل این شهر پرجنب‌وجوش، آرامش و زیبایی را به ارمغان می‌آورند. این پارک‌ها با باغ‌های زیبا، مسیرهای پیاده‌روی و برکه‌های دلانگیز، مکان‌های ایده‌آلی برای گذراندن اوقات فراغت و لذت بردن از طبیعت هستند.

15: جزایر تورنتو، گنجینه‌های طبیعی پنهان در آب‌های نیلگون دریاچه انتاریو هستند. بازدید از این جزایر، فرصتی برای فرار از هیاهوی شهری و لذت بردن از سکوت و زیبایی‌های طبیعی است. در این جزایر، می‌توانید از فعالیت‌های آبی، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی لذت ببرید.

سخن پایانی

تورنتو، شهری پرجاذبه و چندفرهنگی است که هر گردشگری را با غنای تاریخی، هنری و طبیعی خود مسحور می‌کند. این شهر زیبا، تجربه‌ای کامل و یادماندنی را برای همه علاقه‌مندان به گردشگری فراهم می‌آورد و با جاذبه‌های متنوع خود، لحظات خاطره‌انگیزی را رقم می‌زند که همیشه در ذهن و قلب بازدیدکنندگان باقی خواهد ماند.

انتشار: 31 فروردین 1403 بروزرسانی: 31 فروردین 1403 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 641

به "شهر زیبای تورنتو؛ دریایی از جاذبه های گردشگری" امتیاز دهید

1 کاربر به "شهر زیبای تورنتو؛ دریایی از جاذبه های گردشگری" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر زیبای تورنتو؛ دریایی از جاذبه های گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید