راهنمای جامع سفر از بندرعباس به جزیره قشم

به گزارش دیار سلمان، جنوب ایران میزبان جزایر زیبا و شگفت انگیزی است که یکی از آنها قشم است. این جزیره رویایی با سواحل ماسه ای، صخره های حیرت انگیز و فرهنگ غنی، به مقصدی محبوب برای گردشگران تبدیل شده است. اما برای رسیدن به این بهشت گمشده، باید ابتدا از شهر بندرعباس به سمت قشم حرکت کرد. این مقاله جامعی است که به طور کامل مسیر، زمان حرکت شناورها، هزینه ها و جاذبه های قشم را برای شما شرح می دهد تا سفری بی دغدغه و به یاد ماندنی را تجربه کنید.

راهنمای جامع سفر از بندرعباس به جزیره قشم

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

راهنمای سفر از بندرعباس به قشم

در جنوب کشورمان جزایر رویایی زیادی همانند قشم داریم که از هیاهو و شلوغی شهرهای بزرگ به دورند و با جاذبه های منحصر به فردی که دارند، در نیمه دوم سال مورد توجه بسیاری از گردشگران و مسافران تور قشم و بندرعباس قرار می گیرند. سواحل زیبای ماسه ای، صخره های بزرگ و کوچک، بازارهای متنوع و فرهنگ غنی مردمان این منطقه خیلی سریع باعث شد تا افراد زیادی شیفته سفر به قشم شوند و با حضور در این دیار، از فضای دنج و سواحل بکر آن لذت ببرند. برای رسیدن به قشم می بایست از بندرعباس به سمت این جزیره حرکت کنید و شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که چگونه از بندرعباس به قشم برویم؟ برای پاسخ به این سؤال پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات خوبی کسب نمایید و برترین راه را برای پیمودن مسافت این دو منطقه پیدا کنید.

فاصله بندرعباس تا قشم چقدر است؟

اگر قصد دارید تا پس از گشت و گذار در بندرعباس راهی قشم شوید، اولین چیزی که باید در نظر بگیرید، مسافت بندرعباس تا جزیره قشم است. جزیره قشم حدود 30 کیلومتر تا این شهر فاصله دارد و با شناورهای مختلفی می توانید خود را به آنجا برسانید. شناورها مسافت را در 1 ساعت طی می نمایند و در طول مسیرتان دریای آبی را می بینید که در زیر خورشید درخشان جنوب، می درخشد و گردشگران را وسوسه به عکس گرفتن می نماید. برای سفر به قشم از بندرعباس باید خود را به بندر شهید حقانی بندرعباس برسانید و از آنجا با استفاده از قایق های تندرو و یا لنج سفر به جزیره قشم را شروع کنید. در صورتی که قصد دارید در بندرعباس اقامت داشته باشید، به صفحه هتل های بندرعباس سری بزنید.

کشتی های بزرگ نیز که به لندینگ کرافت مشهورند، ظرفیت نگهداری اتومبیل و افراد را دارند و همه روزه از ساعت 6 صبح الی 11 شب بین قشم و بندرعباس رفت و آمد می نمایند. لذا اگر پیش خود فکر می کنید تا چگونه با ماشین از بندرعباس به قشم برویم، این اطلاعات می تواند برایتان مفید باشد. شناورهای دریایی جهت حفظ امنیت مسافران در زمانی که دریا مواج است، تردد نمی نمایند و افراد تا آرام شدن دریا باید صبر نمایند.

ساعت حرکت شناورها از بندرعباس به قشم

شناورهای تندرو در ساعات 10:30، 12:30، 14:30، 16:30، 18:30، 20:30 و 22:30 از بندرعباس به قشم تردد می نمایند و لنج ها نیز در ساعات 8، 11:30، 13:30، 15:30، 17:30، 19:30 و 21:30 مسیر بندرعباس تا قشم را طی خواهند کرد.

ممکن است در برنامه زمانی ارائه شده، اندکی جا به جایی صورت گیرد که در آن صورت از طریق اسکله اعلام می گردد.

ساعت حرکت شناورها از قشم به بندرعباس

شناورها در ساعات 9:30، 11، 13، 15، 17، 19 و 21 فاصله قشم تا بندرعباس را طی می نمایند و لنج ها نیز در ساعات 10، 12، 14، 16، 18، 20 و 22 به بندرعباس برمی گردند.

خرید بلیط شناورهای دریایی

اگر قصد دارید تا از طریق لنج و شناورها به قشم سفر کنید، می توانید با مراجعه به سایت user.hamdticket.ir بلیط کشتی از بندرعباس تا قشم را به صورت اینترنتی در کمتر زمانی تهیه نموده و به راحتی راهی سفر شوید. این امکان نیز وجود دارد تا با مراجعه حضوری به اسکله شهید ذاکری جزیره قشم جهت دریافت بلیط کشتی های بندرعباس اقدام کنید. اگر هم می خواهید اتومبیل شخصیتان را با کشتی لندینگ کرافت به قشم ببرید، نیز ضروری است تا حضوراً پیگیر این امر شوید. اگر باتور قشم نیزسفر می کنید، از طریق کشتی های اتوبوسی بزرگ فاصله بین بندرعباس تا قشم را طی خواهیم کرد و به آسانی به مقصد می رسید.

هزینه بلیط شناورهای دریایی

هزینه لندیکرافت قشم از بندرعباس تا جزیره قشم 20000 تومان است و شناورها از نوع تندر کلاس A به شمار می آیند و هر کدام حدود 100 نفر ظرفیت دارند. ناگفته نماند که هزینه ورود خودرو به قشم در سال 1398 حدود 75 هزار تومان بوده است

شماره تماس های ضروری برای پاسخگویی به سوالات شما

  • شماره تماس بندر شهید حقانی بندرعباس 0763111
  • شماره تماس بندر شهید ذاکری قشم 07635225536
  • شماره تلفن مرکز جست و جو و نجات دریایی 1550

حمل و نقل در جزیره قشم

زمانی که به جزیره خوش آب و رنگ قشم رسیدید، به آسانی و با استفاده از تاکسی می توانید خود را به نقاط مختلف شهر برسانید و به راحتی به برترین هتل های قشم بروید. در این جزیره ایستگاه های تاکسی متعددی فعال هستند که به راحتی مسافران را به جاذبه های توریستی، مراکز اقامتی و غیره می رسانند. کرایه کردن اتومبیل با راننده و بدون راننده نیز در این جزیره انجام می گردد و با پرداخت مبلغی می توانید ماشین در اختیار داشته باشید و از تک تک لحظاتتان لذت ببرید. اگر تمایل دارید تا ماشین کرایه کنید، می توانید با کارشناسان ما در بخش تشریفات تماس بگیرید و از خدمات کرایه اتومبیل ما استفاده نمایید.

جاذبه های قشم کدامند؟

در سفر به جزیره قشم این امکان وجود دارد تا با رفتن به دره ستاره ها از جایی منحصر به فرد و تماشایی بازدید کنید، مکانی که همانند فیلم های افسانه ای می ماند و با اشکال و ستون های عجیب و غریبی که دارد، شما را مات و مبهوت می نماید. اگر هم دوست دارید تا غارهایی جالب را ببینید، غارهای خربس جایی عالی برای ماجراجویی به شمار می آیند، چرا که حدود 30 متر از سطح زمین فاصله دارند و در گذشته مردم بومی به عنوان پناهگاه از آن ها استفاده می کردند. اگر هم تمایل دارید تا از منظره ها رویایی دریا و سواحل ناز لذت ببرید، بازدید از این منطقه را نباید فراموش کنید، چرا که تماشای غروب آفتاب در کنار دریای آبی بیکران چیزی است که شما را غافلگیر می نماید و هوس می کنید تا ساعت ها در ساحل آرام آنجا بنشینید و از تک تک لحظاتتان لذت ببرید. از دیگر دیدنی های قشم می توان به جزیره هنگام، جنگل حرا، تنگه چاهکوه و غار نمکدان اشاره نمود که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند. اگر هم می خواهید به خرید کردن بپردازید، می توانید با رفتن به مراکز خرید معروف قشم مانند ستاره و یا بازار قدیم هر آنچه که نیاز دارید را تهیه نموده و سوغات قشم را به دوستانتان هدیه کنید. غواصی در قشم نیز می تواند بسیار خاطره انگیز باشد و گردش در زیر آب های نیلگون خلیج فارس، خاطره ای ناب را به شما و دوستانتان تقدیم کند.

سخن پایانی

این مقاله جامعی است که شما را از تمام جزییات سفر بندرعباس به قشم مطلع می کند. با در نظر گرفتن این راهنما، شما قادر خواهید بود به راحتی به این جزیره زیبا سفر کرده و از تک تک لحظات آن لذت ببرید. تنها کاری که باقی می ماند، انتخاب زمان مناسب و تهیه بلیط است که می توانید این کار را با کمک کارشناسان تور علاءالدین انجام دهید تا بهترین تجربه سفر را در کارنامه خود ثبت کنید.

نکات تکمیلی:

  1. تاریخچه جزیره قشم: قشم با قدمتی حدود 5000 ساله، یکی از قدیمی ترین مناطق مسکونی در ایران است. این جزیره در طول تاریخ به دلیل موقعیت استراتژیک خود، همواره مورد توجه قدرت های بزرگ جهان بوده است. بقایای آثار باستانی متعددی در این جزیره کشف شده که نشان دهنده غنای تاریخی و فرهنگی آن می باشد.
  2. اقلیم و آب و هوای قشم: قشم به علت قرارگیری در منطقه گرمسیری جنوب ایران، آب و هوایی گرم و مرطوب دارد. تابستان ها بسیار گرم و مرطوب است و زمستان ها معتدل و مطبوع. بهترین زمان برای سفر به قشم نیمه دوم سال است که هوا مطبوع و مناسب گردشگری است.
  3. جاذبه های طبیعی قشم: عاوه بر مواردی که در متن اصلی ذکر شد، قشم دارای جاذبه های طبیعی بسیار دیگری نیز می باشد. از جمله می توان به دشت لاواران، تپه های ماسه ای، چشمه های آب شیرین و سایر جاذبه های طبیعی اشاره کرد که هرکدام منظره ای بی نظیر و خاطره انگیز را برای گردشگران رقم می زنند.
  4. فرهنگ و آداب و رسوم مردم قشم: مردم بومی قشم دارای فرهنگ و آداب و رسوم غنی و منحصربه فردی هستند. از جمله این آداب می توان به پوشش محلی، موسیقی و رقص های سنتی، صنایع دستی و غذاهای بومی اشاره کرد که جلوه های فرهنگی خاصی به این جزیره می بخشند.
  5. فعالیت های ورزشی و تفریحی در قشم: قشم به علت داشتن سواحل زیبا و آب های گرم خلیج فارس، مکان مناسبی برای انجام فعالیت های ورزشی آبی همچون غواصی، موج سواری، قایقرانی و ... می باشد. همچنین ورزش هایی مانند کوهنوردی، پیاده روی و دوچرخه سواری نیز در این جزیره رواج دارد.
انتشار: 18 فروردین 1403 بروزرسانی: 18 فروردین 1403 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 829

به "راهنمای جامع سفر از بندرعباس به جزیره قشم" امتیاز دهید

2 کاربر به "راهنمای جامع سفر از بندرعباس به جزیره قشم" امتیاز داده اند | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع سفر از بندرعباس به جزیره قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید