بهترین جاذبه های گردشگری انگلیس در سفر

به گزارش دیار سلمان، انگلستان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در جهان است و سالانه میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا برای دیدن جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این کشور باستانی به آن سفر می‌کنند. انگلستان دارای شهرهای بزرگ و زیبایی مانند لندن، منچستر، برمینگام، لیورپول و بریستول است که هرکدام به خودی خود پر از جاذبه‌های دیدنی برای گردشگران هستند. علاوه بر این، سراسر انگلستان پر از روستاها و شهرهای کوچک زیبایی است که معماری و طبیعت دیدنی آنها شگفت‌انگیز است.

بهترین جاذبه های گردشگری انگلیس در سفر

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

انگلیس سرزمینی پر از جاذبه های دیدنی و زیبا برای گردشگران است. از لندن شلوغ تا مناطق طبیعی زیبا، انگلیس مکانی است که می تواند رویاها را برآورده کند. در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین جاذبه های گردشگری انگلیس بپردازیم تا سفر شما به این کشور خاطره انگیز باشد.

لندن

لندن پایتخت پرجنب و جوش انگلیس است که پر از جاذبه های دیدنی است. برج لندن، موزه بریتانیا، گالری ملی، موزه مومیایی بریتانیا و کاخ باکینگهام از جمله مکان هایی هستند که حتما باید ببینید. همچنین می توانید در خیابان اکسفورد بگردید، کنسرتی در رویال آلبرت هال ببینید یا در پاب های سنتی انگلیسی غذا و نوشیدنی سفارش دهید.

باغ های کوچک انگلیس

انگلیس مملو از باغ های زیبایی است که ارزش دیدن دارند. باغ های کوچک ادن، باغ گیاهشناسی کویو و باغ وحش لندن تنها چند نمونه هستند. می توانید در این باغ ها قدم بزنید، از گل ها و گیاهان متنوع لذت ببرید و حیوانات زیبا را تماشا کنید.

برج لندن

برج لندن یکی از مشهورترین نشانه‌های شهر لندن و از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در انگلستان است. این برج در ساحل رودخانه تیمز در مرکز شهر لندن قرار دارد و یکی از زیباترین نمادهای معماری ویکتوریایی در دنیا به شمار می‌رود. بالا رفتن از پلکان این برج و دیدن منظره بی‌نظیر شهر لندن از بالای آن تجربه‌ای فراموش نشدنی برای گردشگران است.

موزه بریتانیا

موزه بریتانیا یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین موزه‌های تاریخ طبیعی در جهان است که در مرکز شهر لندن واقع شده و دارای مجموعه‌ای عظیم از اشیای تاریخی و باستان‌شناسی است. این موزه خانه اشیاء با ارزشی همچون سنگ رُزِت، مجسمه‌های یونان و رم باستان و اسکلت دایناسورهای غول پیکر است.

کاخ باکینگم

یکی دیگر از جاذبه‌های اصلی گردشگری در لندن، کاخ باکینگم است که محل اقامت رسمی ملکه انگلستان است. این کاخ در وست‌مینستر واقع شده و دارای باغ‌ها و سالن‌های زیبایی است که در بازدیدهای عمومی می‌توان آنها را دید. همچنین مراسم مهمی مانند مراسم تاج‌گذاری در این کاخ برگزار می‌شود.

چشم لندن

چشم لندن یک چرخ و فلک عظیم است که در کنار رود تیمز در مرکز شهر لندن قرار دارد. این چرخ و فلک در ارتفاعی بیش از 130 متری از سطح زمین قرار گرفته و گشت و گذار با آن منظره‌ای پانوراما از شهر لندن به گردشگران ارائه می‌کند.

موزه مادام توسو

این موزه یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد گردشگری در لندن است که در آن مجسمه‌های مومی افراد مشهور در معرض دید عموم قرار دارد. شما می‌توانید در این موزه مجسمه‌های مومی افرادی همچون ملکه الیزابت، فوتبالیست‌های مشهور و ستارگان سینما را ببینید.

کوه های لیک دیستریکت

اگر دوست دارید طبیعت زیبای انگلیس را تجربه کنید، کوه های لیک دیستریکت انتخاب عالی است. دریاچه ویندرمیر و جزیره های زیبایش، کوه اسکافل پایک و دره برودواتر تنها بخش کوچکی از زیبایی های این منطقه هستند. می توانید دوچرخه سواری کنید، پیاده روی نمایید یا سوار قایق شوید و از طبیعت لذت ببرید.

کرنوال و دیوارهای شهر

شهر کرنوال در جنوب غربی انگلیس واقع شده و خانه ی دیوارهای شهر مشهور است. این دیوارهای سنگی عظیم که از سنگ های بزرگ ساخته شده اند، منظره ای زیبا و خاص به منطقه داده اند. همچنین می توانید از سواحل زیبا و روستاهای خوش آب و رنگ این منطقه دیدن کنید.

ادینبورگ

ادینبورگ پایتخت اسکاتلند شهری تاریخی و زیباست. قلعه ادینبورگ بر فراز تپه ای بلند قرار گرفته و منظره ای فوق العاده دارد. همچنین می توانید از موزه ملی اسکاتلند، کاخ هولیرود و خیابان رویال بازدید کنید. غذاهای سنتی اسکاتلندی را امتحان کرده و از جشنواره های محلی لذت ببرید.

ورزشگاه اولد ترافورد منچستر

شهر منچستر میزبان باشگاه فوتبال منچستر یونایتد است که یکی از محبوب‌ترین و موفق‌ترین باشگاه‌های فوتبال در جهان به شمار می‌رود. ورزشگاه اولد ترافورد ورزشگاه خانگی این باشگاه است که در سال 1910 ساخته شده و یکی از بزرگ‌ترین ورزشگاه‌های فوتبال در انگلستان است. حتی اگر علاقه‌ای به فوتبال نداشته باشید، دیدن این ورزشگاه تاریخی و حس و حال طرفداران حاضر در آن تجربه‌ای جالب برای گردشگران است.

موزه علم منچستر

این موزه یکی از بهترین موزه‌های علمی در انگلستان است که در آن نمایشگاه‌های تعاملی متنوعی در حوزه‌های مختلف علمی برپاست. از جمله بخش‌های جالب این موزه می‌توان به نمایشگاه فضا، نمایشگاه دست‌سازه‌های انسان و نمایشگاه حیات وحش اشاره کرد. این موزه مکان مناسبی برای یادگیری مفاهیم علمی به شیوه‌ای سرگرم‌کننده است.

سیتی سنتر منچستر

مرکز شهر منچستر دارای ساختمان‌های مدرن زیبایی است که طی سال‌های اخیر ساخته شده‌اند. سیتی سنتر منچستر شامل برج‌های بلندی همچون برج بیزوکا است که منظره‌ای دیدنی از شهر را به گردشگران ارائه می‌کند. همچنین رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز خرید زیادی در این محدوده وجود دارد.

قلعه ادینبرا

قلعه ادینبرا یکی از نمادهای شهر ادینبرا و از جاذبه‌های اصلی گردشگری در اسکاتلند است. این قلعه که بر فراز تپه‌ای در مرکز شهر ادینبرا قرار گرفته، دارای سابقه‌ای چند هزار ساله است. قلعه ادینبرا در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و یکی از دیدنی‌ترین بناهای تاریخی در انگلستان به شمار می‌رود.

موزه ملی اسکاتلند

این موزه که در سال 1868 تاسیس شده، میزبان مجموعه‌ای غنی از آثار و اشیای تاریخی و هنری مربوط به اسکاتلند است. در این موزه می‌توانید آثاری نظیر مجسمه‌ها، نقاشی‌ها، سلاح‌های تاریخی، ظروف، جواهرات و حتی اشیای متعلق به دوران ماقبل تاریخ را مشاهده کنید. موزه ملی اسکاتلند بهترین مکان برای آشنایی با تاریخ و هنر این کشور است.

کافه‌ها و پاب‌ها ادینبرا

شهر ادینبرا دارای کافه‌ها و پاب‌های سنتی زیادی است که فضایی صمیمی و دوستانه دارند. شما می‌توانید در این کافه‌ها و پاب‌ها که معمولاً در خیابان رایال مایل واقع شده‌اند، بنشینید، استراحت کنید و از انواع ویسکی و غذاهای محلی اسکاتلندی لذت ببرید.

کالج کینگ کمبریج

کمبریج بیش از 20 کالج دانشگاهی دارد که هر کدام به نوبه خود یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. کالج کینگ که در سال 1441 تاسیس شده یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین این کالج‌ها است. ساختمان‌های تاریخی کالج کینگ با معماری عجیب و زیبا و باغ‌های سرسبز آن فضایی آرام‌بخش و دیدنی را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کند.

رودخانه کام کمبریج

رودخانه کام که از وسط شهر کمبریج می‌گذرد، محلی آرام و زیبا برای قایق‌رانی و پیاده‌روی در کنار آن است. در امتداد این رودخانه پارک‌ها و فضاهای سبز زیادی وجود دارد و مناظر طبیعی آن در کنار پل‌ها و ساختمان‌های تاریخی کمبریج منظره‌ای بسیار زیبا را به وجود آورده است.

کلیسای جامع کمبریج

کلیسای جامع کمبریج یکی از شاهکارهای معماری گوتیک در انگلستان است که ساخت آن از قرن 12 آغاز و تا قرن 15 ادامه داشته است. برج‌های بلند و منحصربه‌فرد این کلیسا با ظاهری عجیب و خیره‌کننده، نماد شهر کمبریج محسوب می‌شود.

دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج که در سال 1209 تاسیس شده، یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان است. دانشمندان و اندیشمندان بزرگی همچون ایزاک نیوتن و چارلز داروین در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند. دیدن فضا و محیط علمی و تاریخی این دانشگاه بسیار جالب توجه است.

نتیجه گیری

انگلستان کشوری است که سرشار از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی است. از شهرهای بزرگ و پرجنب و جوش تا روستاها و شهرهای کوچک زیبا، همه جای این کشور پر از مکان‌های دیدنی و جالب برای گردشگران است. امیدواریم این مقاله بتواند راهنمای مفیدی برای سفر شما به انگلستان و دیدن مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری آن باشد.

انتشار: 8 بهمن 1402 بروزرسانی: 8 بهمن 1402 گردآورنده: salmandiar.ir شناسه مطلب: 311

به "بهترین جاذبه های گردشگری انگلیس در سفر" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین جاذبه های گردشگری انگلیس در سفر" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاذبه های گردشگری انگلیس در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید